Osobne som patril k skupine, ktorej sa smer, ktorým sa vydalo Ghost Games s Need for Speed Rivals, páčil.
No veľké množstvo hráčov volalo po návrate k Undergroundom, niektorí zas po návrate k prvému Most Wanted. A požiadavky každej skupiny hráčov bude chcieť švédske štúdio naplniť v najnovšom dieli tejto dlhoročnej série.
Na otázku prečo reboot je odpoveď jednoduchá. Hra totižto nemá novú víziu, ale kombinuje to, čo sme v predchádzajúcich dieloch už videli. Tento mashup rôznych vlastností z rôznych hier však má vlastnú víziu a svoje vlastné čaro, ktoré sme vyskúšali na vlastnej koži.
Nový Need for Speed má 5 kampaní, ktoré reprezentujú rôzne štýly získavania bodov. Speed, style, crew, outlaw a build. Každý z týchto piatich pilierov má tak vlastnú kampaň s vlastným príbehom a jej cieľom je získať ultimátny rešpekt naprieč všetkými kategóriami. Zároveň však hra umožňuje získavanie bodov naprieč všetkými kategóriami v rovnaký čas. Všetko totiž závisí od toho, čo s autom stvárate na ulici.
Vedúci dizajnu James Mouat na otázku spájania príbehov do jedného konca odpovedal, že nechce nič spoilovať, ale pre vytrvalých hráčov je vraj prichystaný jeden veľký koniec príbehu.
Hra využíva Frosbite 3 engine, čo je poznať na jej grafickej kráse. Výborne vymodelované autá, pekné nasvietenie a výborná atmosféra nočného mesta. Prvá časť hrateľnej sekvencie sa zameriavala na ukážku možností úprav áut. Tie sú skutočne rozsiahle aj napriek tomu, že pravdepodobne level Underground 2 sa dosahovať nebude (pochybujem, že sa budú dať upravovať reproduktory v kufri). Každopádne sme dostali na výber päť áut a po jeho ľubovoľnej úprave sme sa mohli vybrať na cestu.
Do pozornosti sa nám takisto dostal fakt, že nový Need for Speed ma prakticky dva rôzne jazdné modely. Tie sa dajú upravovať pomocou rôznych posuvníkov, ktorých je vzhľadom na arkádovú hrateľnosť až veľmi veľa. Alebo môžete využiť „Master slider“ na jednoduché nastavenie. Keď zvolíte ľavú stranu, hra sa bude hrať viac ako posledné diely vrátane Rivals. Takže veľmi štýlové, ale absolútne nereálne „Criterion like“ ovládanie, ktoré mám osobne veľmi rád. Pri voľbe doprava sa autá správajú viac ako za čias Undergroundov.
Po úprave všetkých potrebných nastavení sme boli vypustení do sveta, kde sme mohli vyskúšať tri herné módy vrátane Driftu, ktorý sa vracia do série. Z Rivals sa vracia AllDrive systém, ktorý má tentokrát podporu dedikovaných serverov na všetkých platformách. Nechýba prítomnosť polície a „reputation points“ ako v Rivals.
Keď sa hra snaží vyhovieť všetkým, často to nemusí dopadnúť dobre. Nový Need for Speed však aj napriek tejto zjavnej snahe má vlastnú víziu a všetky prvky, ktoré sú do hry zakomponované, zatiaľ dávajú zmysel. To, či budú dávať zmysel aj v plnej hre uvidíme, keď sa Need for Speed objaví 3. novembra na PC, Xbox One a Playstation 4.