Najnovšia Assassin’s Creed sa bude viac než na akčnú adventúru prikláňať k žánru akčného RPG. To mierne naznačila aj včerajšia E3 prezentácia.
Toto smerovanie hry sa odzrkadlí na súbojoch s bossmi, kde už nepôjde o jednoduché zabitie nepriatelia jedným úderom a aj na celkovom systéme súbojov, ktorý bude náročnejší než v predchádzajúcich hrách série.
Medzi hlavné RPG prvky ale patrí strom schpností. V Assassin’s Creed Origins bude rozdelený na 3 časti: Warrior, Hunter a Seer. Každý z nich sa bude sústreďovať na jedinečné ovplyvnenie schopností hráča a po použití dostatočného počtu bodov v danom strome sa odomkne špeciálny mastery skill.
Warrior strom sa bude sústreďovať na čistú silu a boj zblízka, Hunter na presnosť streľby z luku a používanie orla Senu. Seer časť stromu pokryje tradičné assassinské schopnosti ako odpútanie pozornosti nepriateľov, únik a podobne. Súčasťou Seer schopností bude možnosť použiť dymové bomby.