Je jasné, že najväčšiu porciou koláča si na Sony Showcase odhryzlo práve Naughty Dog so svojím pokračovaním postapokalyptického survival hororu The Last of Us Part II. Konečne sme mali možnosť vidieť hru v pohybe a okrem už známych informácií sa dostávame aj ďalším detailom.
O tie sa do podcastu s názvom E3 Coliseum prišli podeliť Neil Druckmann, Anthony Newman a Kurt Margenau, ktorý stoja na čele štúdia a samotného vývoja hry. V podcaste sa rozhovorili, že v pokračovaní prekopali prakticky všetko čo sa dalo. Zameriavali sa predovšetkým na samotné animácie, ktoré sú plynulejšie a hladšie. Okrem nového skákania sa dočkáme aj kompletnej zmeny nakláňania či úhybov pred nepriateľmi.
Prečítajte si tiež
E3 2018: Konečne sme sa dočkali gampeplayu The Last of Us Part 2
Samotné súboje tak budú pôsobiť oveľa uveriteľnejšie a do maximálnej možnej miery aj viac akčnejšie a plné napätia. Z hľadiska príbehu sa pozrieme na dve rozdielne časové obdobia, čo už naznačil aj spomínaný trailer, pričom táto konkrétna ukážka mapovala obdobie štyri roky po udalostiach prvého TLOU. Samotného Joeala by sme mali stretnúť niekde na pomedzí týchto dejových liniek.
Zásadnou zmenou prešiel aj celý systém umelej inteligencie. Už vám nebude stačiť sa schovať do trávy, pretože pokiaľ nebude dostatočne vysoká, tak vás nepriatelia uvidia. Tí budú viac bystrejší a budú medzi sebou komunikovať, rozprávať sa a oslovovať menom. Ak vás uvidí istá skupinka nemusí to okamžite znamenať, že o vás budú vedieť aj všetci ostatní.
V súbojoch s týmito nepriateľmi použijete strelné, ale aj rôzne ručné zbrane a náradia. Pri zbraniach bude dôležité aj to, akým druhom nábojov budete disponovať. Do hry pribudne aj tlačítko na skákanie, takže opäť zmena v hrateľnosti oproti prvej časti.
Nepriateľov však nemusíte okamžite zabiť, pretože môžete využiť vylepšené metódy stealth akcie. Upravené nakláňanie, plazenie ale aj schovávanie sa do rôznych otvorov vám pomôžu v boji, ale aj úteku.
O technickú stránku hry sa báť určite nemusíme, čo predviedol už gameplay trailer. Všetkých iste očarí pokročilejší systém snímania tváre. Všetko ma byť zas o kus reálnejšie. Oči postáv budú dokonca odrážať okolie a reagovať na lom svetla. Mimika tváre počíta aj s prepracovanejšími perami a inými detailami, ktoré v konečnom dôsledku oživia hru takmer k dokonalosti.