RECENZIA: Lenovo Legion 7 - Nadupaný zo všetkých stránok

Čo vznikne, keď spojíte jeden z najrýchlejších mobilných procesorov s takmer najrýchlejšou mobilnou grafickou kartou a so 16-palcovým 165 Hz displejom s rozlíšením WQXGA (2560x1600 pixelov)? „Monštrum”, ktoré strčí do vrecka nejeden stolný počítač, a pritom vám môže bez problémov robiť spoločnosť na cestách. Recept naň predstavila spoločnosť Lenovo a nesie názov Legion 7 – na slovenskom trhu má špecifické označenie 82K60038CK. Pri jeho extrémnom výkone to však nekončí. Naozaj skvelé zariadenie potrebuje totiž spĺňať aj mnoho ďalších podmienok, preto sme sa notebooku zblízka pozreli na zúbok. Respektíve na jeho tesáky, keďže minimálne svojím výkonom má ďaleko od drobčeka.

Sám som skôr fanúšikom stolných počítačov: na cesty si v „prípade núdze” beriem iba Steam Deck a nevidím to tak, že by sa mal môj názor v dohľadnej budúcnosti zmeniť. Keď sa však predo mnou ocitne zariadenie, ktoré je výkonovo naozaj nadupané, prestávam odporovať. Hranie na cestách je často o kompromisoch, preto som Legion 7 nešetril a zisťoval som, čo zvládne nielen v pohodlí domova, ale aj na dvoj- a viacdenných výletoch.

Osvedčený dizajn a rozloženie

Nový Lenovo Legion 7, rovnako ako jeho predchodcovia z posledných rokov, ponúka strieborné telo s tentokrát 16-palcovou obrazovkou, a dosahuje pomer strán 16:10 namiesto tradičných 16:9. Obrazovka je takmer úplne bezrámová a plnohodnotná klávesnica (s numpadom) ponúka RGB podsvietenie pre každú príležitosť. Súčasť notebooku je aj webkamera, ktorú je v pretrvávajúcom covidovom režime príjemné mať k dispozícii.

Telo Legion 7-ky naďalej ponúka rozloženie s pántmi obrazovky asi centimeter a pol od zadnej časti, v ktorej sa nachádza drvivá väčšina portov. Pri prvom prezretí, ešte v roku 2018, keď som mal možnosť zúčastniť sa novinárskeho predstavenia nového Legion radu, moje srdce zaplesalo radosťou. Veľa hráčov svojim notebookom dodnes trpí, že im z bokov trčí päť káblov – z toho tri priamo z miest, kde zvyknú používať myš. Riešenie Legion notebookov je premyslené a nadmieru ergonomické. Na zadnej strane ponúkajú trojicu portov USB 3.0 typu A, HDMI, USB-C, LAN a napájanie. Na pravej strane sa nachádza ďalší USB-C port spolu s hardvérovým vypínačom webkamery (túto možnosť kvitujem) a na ľavej sú umiestnené combo audio port spolu s posledným USB-C, podporujúcim PD, teda nabíjanie. Samozrejme, pri pripájaní nového hardvéru sa možno budete musieť načahovať či nakláňať za notebook, nedajbože sklopiť jeho obrazovku, no osobne si myslím, že toto riešenie je stokrát lepšie ako limitovať priestor na pohyb s myšou.

Keďže ide o model s Intel procesorom, podporuje dvojica USB portov aj Thunderbolt štandard, a to rovno verziu 4. Spomínaná možnosť nabíjať notebook na cestách cez USB-C je príjemná, ale treba myslieť na to, že ani tie najlepšie USB-C nabíjačky zatiaľ nedokážu pretlačiť cez USB-C port toľko elektriny, koľko tento notebook potrebuje počas hrania alebo pri profesionálnom využití.

Extrémny výkon a hardvér

Model s označením 82K60038CK, ktorý som mal možnosť testovať, ohúri napriek kompaktným rozmerom naozaj nečakaným výkonom. Osemjadrový procesor Intel Core i9-11980HK podporujúci hyperthreading si vďaka základnému taktu 3.3 GHz s turbom až 5 GHz v spojení s grafickou kartou Nvidia GeForce RTX 3080 16 G a úctyhodných 32 GB RAM poradí aj s tými najnáročnejšími hrami. A všetky hry si budú môcť hráči uložiť na 1 TB PCIe 4.0x4 NVMe disku. Tu už viac nejde o vstupnú bránu do sveta menej náročných online hier, ale o plnohodnotnú náhradu moderného desktop počítača.

Preto nie je prekvapenie, že sa obrazovka môže pochváliť až 165 Hz obnovovacou frekvenciou. Áno, už sú dostupné aj notebooky s 300 Hz panelmi, no 165 Hz je pri rozlíšení nad 2K viac ako postačujúce.

Obstojné prevedenie

Telo Legion 7 napriek svojim väčším rozmerom a hmotnosti netrpí takmer žiadnym prehýbaním, ktoré býva zvyčajne najviac badateľné na obrazovke a bokoch spodnej časti. Klávesnica je naozaj kvalitná a aj vďaka programovateľnému RGB som si písanie nielen tejto recenzie naozaj užil, a to vo dne v noci. Trackpad je v porovnaní s minulými rokmi zase o niečo lepší, hoci stále nedosahuje kvalitu trackpadov na zariadeniach „spoločnosti s ovocím” či profesionálnejšie ladených Windows notebookov.

Na záver spomeniem reproduktory, ktoré boli schopné nielen vydávať dostatočne hlasné výšky, ale potešili aj celkom príjemnými basmi bez toho, aby zneli príliš skreslene. Diskotéku na LAN párty s nimi síce nespravíte, ale pri hraní a zabavení menšej skupinky či pri sledovaní filmu vo dvojici budú stačiť. Navyše „prekričia” aj celkom hlučné zvuky, ktoré tento notebook vydáva, keď jeho chladenie pracuje naplno.

Testovanie

Nižšie si môžete prezrieť graf, ako sa Legionu 7 darilo v hrách.

Pre mňa osobne sú všetky notebooky nad 1500 eur mierne nezaujímavé, ale to je spôsobené len mojou deformáciou a láskou k lacnejším možnostiam stolných počítačov. Kto si nechce kupovať alebo zložiť stolný počítač a byť na cestách obmedzovaný notebookom s integrovanou grafickou kartou, spraví dobre, ak hodí očkom na notebooky z modelového radu Legion. Tento kúsok je úplná špička a odráža sa to aj na cene. Pokiaľ je vašou prioritou herný výkon na cestách takmer bez kompromisov a navyše zabalený v ergonomickom obale, netreba hľadať ďalej.

• výkonný hardvér
  • väčšina portov na zadnej časti
  • osvedčený dizajn