…ďakujem Activision.
Keď je téma Battlefield vs. Call of Duty, tak aj napriek obrovským rozdielom v štýle a zameraní jednotlivých hier som bol vždy väčší fanúšik Battlefieldu. Ale faktom zostáva, že Modern Warfare (ten pôvodný) je jednou z najrevolučnejších hier z hľadiska multiplayeru a dodnes mám na desiatky hodín v tej hre príjemné spomienky. Ale…
…asi som vyrástol. A som cynik. Alebo ani nie cynik. Skôr tak zdravo skeptický. Tesne pred odhalením nového Modern Warfare som si kúpil kombo Infinite Warfare a Modern Warfare Remastered. Jednak kvôli kampani Infinite Warfare na ktorú som počul relatívne chvály a hlavne kvôli multiplayeru Modern Warfare Remastered. A užil som si opäť takmer všetko…takmer.
To všetko by vám malo napovedať, že by som sa teda na nový Modern Warfare mal tešiť. A aj sa máme na čo. Nový engine, väčšie mapy, viac hráčov. Vizuál vyzerá skvelo, hrateľnosť vyzerá solídne, aj keď trochu viac smerom k taktickosti, čo nie je zvykom. Hype machine by sa teda mala začať. No bohužiaľ jediné čo sa mi v hlave ozýva je otázka, ako Activision po*erie túto hru tentokrát.
Prečo som spomínal Infinite Warfare? Pretože po piatich minútach v tamojšom multiplayeri som mal chuť vraziť niekomu. A nehovorím teraz o otrasných mapách a zlom balansi. To je problém vývojárov, nie Activisionu. Hovorím skôr o fakte, že hra bola vyslovene Pay-to-win. To znamená, že čím dlhšie ste hrali, tým objektívnejšie lepšie zbrane ste mali k dispozícii. Ako noob s rankom 1 ste teda mali smolu. Teda, pokiaľ nechcete v hre preinvestovať 3 výplaty.
Ako to však súvisí s Modern Warfare? Call of Duty hry proste fungujú na cykloch. A aj zarytý fanúšikovia série to musia vidieť. Najprv je vydaná hra. Všetko je OK. Všetko je krásne. Patche opravia balans a fanúšikovia začínajú krochkať blahom. Lenže príde prvý zádrhel. A potom druhý. A potom tretí. A hra sa každým ďalším podujatím a patchom posúva viac k Pay-to-win schéme, pričom vrchol dosiahne v momente, keď je ohlásený ďalší diel Call of Duty a tento kolotoč začína odznova.
Úprimne, už teraz mi je smutno, aké pokusy vydojiť z hry čo najviac peňazí bude Activision skúšať na hráčov teraz. A ja nemám záujem na týchto pokusoch participovať. A preto ma ani Modern Warfare netrápi, aj keď z hľadiska hrateľnosti by mal, pretože brnká na presne tie nostalgické struny, na ktoré očakávam, že brnkať bude. Cítim nadšenie a očakávanie. Lenže potom si uvedomím, kto je vydavateľom hry a aký bordel je v každom jednom Call of Duty 2-3 mesiace po vydaní. A načo budem investovať svoj drahocenný čas do multiplayeru tejto hry, keď po chvíli sa hráči stanú súčasťou sociologického výskumu, kde sa hľadajú hráči s hlbokými vreckami, malým množstvom trpezlivosti a impulzívnym nakupovaním?
O to horšie, že hra nemá Season Pass. Pretože tým pádom je prakticky isté, že všetky pokusy o monetizáciu hry budú 100x horšie ako pri Black Ops 4. A nehovorte, že nemám odsudzovať, pokiaľ sa to tak nedeje, pretože všetci dobre vieme, čo sa stane. Stalo sa to pri Advanced Warfare pri Black Ops III, pri Infinite Warfare, pri WWII a aj pri Black Ops 4. A podľa mňa neexistuje spôsob, ako by sa to mohlo zmeniť.
Prečítajte si tiež
Pay-to-win prvky v Battle Royale? Pre Black Ops 4 žiaden problém
Som aktívny hráč Destiny 2, ktorý donedávna taktiež vydával Activision. A paradoxne, to najhoršie obdobie hry bolo počas prvých dvoch expanzií hry, keď bol pri moci mikrotransakcií Activision. A najlepšie obdobie je práve teraz, kedy je Bungie slobodné a robí si vlastné rozhodnutia.
Mrzí ma to, pretože Modern Warfare Remastered mi pripomenul, prečo som túto sériu mal rád. Dnes je však séria synonymom s psychologickým vydieraním. A keď mu nepodľahnete, tak vedzte, že budete v nevýhode. Keď nie pri vydaní, tak niekoľko mesiacov po vydaní určite. A to je viac ako smutné.
Tešte sa, ak môžete. Pokojne. Ale vedzte, že Call of Duty cyklus je neúprosný. A tak ako dobehol Infinite Warfare a Black Ops IIII, tak dobehne aj Modern Warfare. Stavím sa s vami o prepotené trenky…
Prečítajte si tiež
Mapy v Call of Duty: Modern Warfare pojmú až 100 hráčov
Tento text je subjektívnym názorom autora a nereprezentuje názor celej redakcie, alebo webu Gamesite.sk.