Nie je to len o číslé a je potrebné si počkať na reálne výsledky.
Aj my sme vám nedávno priniesli informáciu, že sa na PC trh chystá zaujímavý „SSD produkt“, ktorý svojou rýchlosťou nechá zahanbiť aj riešenie v chystanom PlayStation 5. Čísla hovoria jasnou rečou a nový NVMe SSD Element LQD4500 z dielne značky Liquid a prnesie rýchlosť až na úrovni 24GB/s. PlayStation 5 má ponúknuť „len“ 5GB/s pri čistých dátach a 8-9GB/s pri dátach komprimovaných.
Tento zaujímavý produkt, ktorý sa na trh ešte len chystá a jeho cena bude určite veľmi zaujímavá, otestoval a predviedol známy tech guru Linus. Video samozrejme zaujalo všetky diskutujúce sorty internetu a došlo aj na porovnanie s SSD riešením v PlayStation 5.
K porovnaniam a diskusii sa pripojil aj šéf Epicu, Tim Sweeney, ktorý vyzdvihol rýchlosť daného produktu, no dodal, že porovnávať to s diskom v PlayStation 5 nemá žiadny zmysel, čo je logické. Sweeney hovorí o doslova revolučnom riešení z dielne Sony, ktoré má prinútiť spolupracovať spoločnosti Intel, AMD a NVIDIA a priniesť podobnú technológiu aj na PC. Doslova tvrdil, že I/O riešenie v PlayStation 5 „je ďaleko pred všetkým, čo si na PC môžete teraz kúpiť za akékoľvek množstvo peňazí“.
For PC enthusiasts, the exciting thing about the PS5 architecture is that it’s an existence proof for high bandwidth SSD decompression straight to video memory. Is this enough to get Microsoft, Intel, NVIDIA, Intel, and AMD to work together and do it? We’ll see!
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) June 4, 2020
To nenechalo chladného ani Linusa, ktorý reagoval na Sweeneyho vyhlásenie a argumentoval to rýchlosťou čítania a zápisu v Element LQD4500. Toto však Linus neskôr prehodnotil a v najnovšom videu vysvetľuje, že nepochopil Sweeneyho vyhlásenie, ospravedlňuje sa za šírenie dezinformácií a diskutuje v ňom o niektorých skvelých technológiách, vďaka ktorým je PS5 skutočne vzrušujúci kusom hardvéru pre všetkých.
Je jasné, že všetci vidíme čísla a podľa tých sa rozhodujeme. Treba si však uvedomiť, že pri PlayStation 5 nie je SSD disk len rýchlym úložiskom. Ide o celkové riešenie práce so vstupom a výstupom dát v rámci celej architektúry, ktorá je navrhnutá úplne odlišne od doteraz zaužívaných spôsobov.
Ďalšia sorta ľudí bude tvrdiť, že túto technológiu využijú len tvorcovia first-party hier, čo je určite nepopierateľný fakt, ale kto iný by to mal byť. Sony je známe svojim exkluzívnym obsahom a tak aj k nemu pristupuje. Sony mám opäť ukazuje, že ide svojou cestou a pre herný priemysel sú veľkým hráčom. Ak ich riešenie ponúkne úsporu času a peňazí aj vývojárom tretích strán, tak sa nemáme o čom baviť. A prísun starších skvelých PlayStation exkluzivít na PC, ktoré každý majiteľ PlayStationu už má preskákané zo všetkých strán, s tým nemá nič spoločné…
Tento text je subjektívnym názorom autora a nereprezentuje názor celej redakcie, alebo webu Gamesite.sk.