V prvom rade je nutné aby som vás, čitateľov tejto recenzie, upozornil, že pôvodnú Zeldu a celkovo žiadnu Zeldu som nehral, takže táto recenzia bude bez akýchkoľvek nostalgických opisov a výletov do mojej hráčskej minulosti. Naopak, ku hre Legends of Zelda: The Ocarina of a Time budem pristupovať rovnako ako ku ktorejkoľvek inej sérii či hre.
Toto myslím na úvod stačí, a tak sa môžeme pustiť do recenzovania samotnej hry. Hra sa pôvodne objavila na platforme SNES a jej hodnotenia na Metacritic sú oslňujúce a iba ťažko uveriteľné. Priemer 99/100 asi hovorí za všetko. No doba sa zmenila, zmenili sa hráči a ich kvalitatívne nároky na hry. Publikum je čoraz viac casual, a tak sa naskytá logická otázka: Bude remake Legends of Zelda rovnako ospevovaný a bol vôbec potrebný? Odpoveď je však veľmi jednoduchá. ÁNO!
Príbeh môžeme s čistým svedomím ohodnotiť ako vynikajúci a napínavý. Obsahuje totiž všetko, čo má kvalitný príbeh obsahovať, či sa už jedná o napätie a strach z ďalšieho vývoja alebo zvraty . Tento krát sledujeme príbeh Linka už v mladom veku. Práve na neho ukáže Strom, vodca stromových ľudí a prezradí mu, že jeho budúcnosť bude v znamení Zeldy. Link zistí, že svet ohrozuje Ganondorf a je práve na ňom, aby ho zastavil a svet zachránil. Ako som spomínal vyššie, kvality príbehu sú na veľmi vysokej úrovni a to najmä vďaka tomu, že autori ho dodávajú hráčovi v postupných dávkach, čo na jednej strane drží hráča v napätí a na strane druhej ho motivuje hrať ďalej, aj keď prídu nudnejšie pasáže.
No príbeh je len jednou z dôležitých zložiek kvalitnej hry. Tou druhou je hrateľnosť samotná, ktorá je dosť náročná a mnoho hráčov, ktorí nehrali pôvodnú hru a nezažili časy, kedy bolo nutné kresliť si dungeony na papier, odradí. Neposkytuje pocit radosti z prejdenia ultra ľahkej hry, ale vyvalí na vás kopu zložitých úloh a questov a odmeňuje vás pocitom satisfakcie z dobre odvedenej práce. Toto je ten rozdiel, ktorý túto hru odlišuje z veľkého tuctu ostatných 3DS titulov. Čaká vás obrovské prostredie s voľným pohybom, ktoré je naplnené kopou NPC postáv, ktoré majú svoje vlastné problémy a je na vás, či sa do nich pustíte a predĺžite si aj tak obdivuhodnú hernú dobu. Nenájdete tu žiadnu neviditeľnú ručičku, ktorá by vás viedla hrou. Všetko si v Zelde musíte nájsť poctivým skúmaním a prehľadávaním oblastí . Na jednej strane to poteší veľkú časť nostalgicky naladených hráčov, ktorí hľadajú rovnako kvalitnú hru ako pred niekoľkými rokmi, no na druhej strane je to risk s ohľadom na dnešné herné publikum. Názor si však v tomto ohľade musíte urobiť sami, pretože toto je veľmi individuálna záležitosť.
Rovnako veľmi individuálnou záležitosťou je počet skladačiek a ich náročnosť, takže hráčovi zvyknutému na hlúpe kosenie tupo nabiehajúcich vojakov túto hru absolútne neodporúčam, pretože je viac ako pravdepodobné, že nutným pomocníkom k ich hre bude Google a walkthrough.
Navštívite prekrásne dungeony, detailne prepracované mestá, v ktorých budete zabíjať menšie či väčšie monštrá a plniť rôznorodé úlohy. Hrateľnosť určujú dobrodružné prvky, ktoré sú zmixované s jemnými RPG prvkami. Všetko toto je zabalené do prekrásneho grafického a výtvarného kabátiku, ktorý ani po rokoch nestratil na svojom čare, hlavne keď si uvedomíme, že toto je hra pre handheld, nie pre stolnú konzolu. Nejdená sa však iba o trápny port, pretože si autori uvedomili možnosti malej milej konzoly vo vašom vrecku. Ponúka teda asi najlepšie 3D zobrazenie, aké máte možnosť na 3DS vidieť. Keď uvidíte ako beží Link po nádherne výtvarne spracovanom dungeone a okolo neho lietajú svetlušky, tak konečne pochopíte zmysel 3D, ktorý vám u ostatných titulov unikal.
Rovnako aj spodný dotykový display našiel svoje využitie, takže či už sa jedná o mapu, alebo o inventár, vedzte že jeho využitie je správne a troška uľahčuje hranie. No to, že hra je na 3DS a ako všetci dobre vieme, 3DS má iba jeden analóg, tak s tým sa spája jeden problém, ktorým je často veľmi neposlušná kamera, ktorá dokáže určité pasáže znechutiť. Aj tu však 3DS ponúklo riešenie, ktorým je dočasný pohľad z prvej osoby s funkciou natáčania kamery pomocou pohybu konzoly.
Druhým drobným nedostatkom ja save systém. Hru si síce môžete uložiť skoro hocikedy, no po načítaní uloženej pozície sa neocitnete na tom istom mieste, ale iba v tej istej oblasti.
Naopak pochvalu si zaslúži výborné ozvučenie, ktoré sa spolu so zapnutým 3D zobrazením snaží poskytnúť pocit priestorovosti, čo sa hre výborne darí.
Ďalším veľkým plusom je vyššie spomínaná herná doba, takže sa pripravte, že jazda autobusom či vlakom na hranie stačiť nebude. Keď vás totiž Zelda chytí za hráčske srdce, s veľkou radosťou vypnete všetky konzoly i počítače v okolí a ponoríte sa do vynikajúceho dobrodružstva, ktoré vám v tom kratšom prípade zaberie niečo cez 27 hodín v tom dlhšom aj oveľa viac.
Tak a postupne sme doplávali na koniec recenzie. Žiadne jednoznačné odporúčanie však nevydám. Hra je veľmi, ale veľmi kvalitná, no v tomto prípade veľmi záleží na konkrétnych preferenciách, alebo na tom, čo hráč očakáva od hry. Keď plánujete dni stráviť bezmyšlienkovitým a relaxačným hraním, tak sa hre vyhnite obrovským oblúkom. Keď ste však vo svojom vnútri hráči nároční , očakávajúci výzvu, tak nemáte čo riešiť, pretože kúpa je jasná. Ja dávam hre 9/10 za to, že je taká úžasná.
{embed_video }