Je každému jasné, že s každou novou konzolou musí prísť aj silný line-up. Nikto totiž nepotrebuje konzolu, ktorá síce je inovatívna čo sa týka hardvéru, no nikto si na nej nemá čo zahrať. No tak sa zdá, že Nintendo to so svojím line-upom pre svoj nový handheld 3DS troška prepísklo. Takmer žiadne nové pokračovania kvalitných značiek. Namiesto toho tu máme samé remaky, ktoré síce na jednej strane poskytujú očakávanú kvalitu, no výsledný predajný efekt je asi sotva uspokojujúci.
Zdroj príjmov by preto mali zabezpečiť vyššie spomínané pokračovania alebo úplne nové značky. Do tejto kategórie zapadá aj nový titul Resident Evil: The Mercenaries 3D.
Ako určite všetci veľmi dobre viete, táto značka patrí pod vydavateľský dom Capcomu, no aj takto skúsený vydavateľský dom sa riadne popálil, keď nám priniesol tento herný paškvil , ktorý určite nedokáže uspokojiť ani fanúšikov série. Proste táto hra dopadla asi tak, ako posledné filmové diely. Prečo je tomu tak si vysvetlíme postupne.
{gallery}/recenzie/2011/resident.evil.mercenaries3d.recenzia.markusfenix/Resident/1{/gallery}
Prvým totálnym zlyhaním je príbeh, ktorý úplne absentuje. To dodáva pocit toho, že jediné čo autori spravili je vytvorenie levelov, vsadili do nich zombíkov a do týchto reálií vsadili hráča. Proste to pôsobí strašne odfláknuto a pôsobí dojmom : "Máme 3 mesiace na vytvorenie novej hry, takže si švihnite". Nemáte potuchy, prečo robíte to, čo robíte a jediné čo by vás teoreticky malo hnať vpred je prirodzená túžba prežiť. No tu sa výpočet failov hry zďaleka nekončí. Ja sa pýtam: Na akú **** bol do levelov vsadený časový limit? Keby bol aspoň nastavený tak, že sa dá v pohode prechádzkovým tempom zvládnuť, tak ani nepípnem. Avšak časový limit každej scény, ktorá je zakomponovaná do jedného väčšieho celku, logický nazvaného level je tak krátky, že často budete mať chuť vyšmariť cartridge alebo konzolu von oknom (záleží podľa závažnosti psychického vyčerpania). Na tento systém neexistuje žiadne ospravedlnenie a praktický kazí celý gameplay.
Toto všetko samozrejme pramení do veľkej frustrácie a veľkého stereotypu. Je mi jasné, že sa pravdepodobne nájdu hráči, ktorí hru schrupnú na jedno prehltnutie , no garantujem vám, že veľa ľudí to nebude. Ostatok bude úprimne ľutovať plnú sumu 3DS hier, ktorú do tohto titulu vrazili. Stereotyp je spôsobený aj faktom, že systém odmien tu tiež neexistuje, a keď vám nezáleží či na konci scény dostanete známku A alebo E, tak stratíte aj ten posledný kúsok motivácie vo vašom tele. Ja totižto odomknutie ôsmych postáv nepovažujem za dostatočnú motiváciu.
{gallery}/recenzie/2011/resident.evil.mercenaries3d.recenzia.markusfenix/Resident/2{/gallery}
Ďalším veľkým problémom je umelá demencia nepriateľov. Schválne som to nazval umelou demenciou a pre bližšiu predstavu situáciu uvediem príklad. Predstavte si, že nepriatelia prestanú byť zombíkmi, dáte im do rúk zbrane a vsadíte ich do reálií Call of Duty. Bude im trvať asi tak 10 sekúnd pokiaľ vás zamieria o vašom zabití ani nehovoriac. Neobstojí ani výhovorka, že toto sú zombíci, pretože sú ešte dementnejší, ako tí najdementnejší zombíci pod slnkom. Situáciu trošička zachraňujú dosť nároční bossovia, ktorí prinášajú vytúženú výzvu pre každého hráča.
Celú situáciu by ešte mohlo zachrániť grafické spracovanie, ktoré je poháňané enginom NT Framework mobile, no ani tu hra neexceluje. Textúry vyzerajú ako keby bol hráč krátkozraký, modely postáv taktiež nevynikajú o výhľade do diaľky a efektov výbuchov ani nehovoriac. 3D je naopak veľmi dobre prevedené, má veľmi dobrú hĺbku, no hovorím….načo je vám dobré 3D, keď samotné grafické spracovanie nie je optimálne. Pochváliť musím ovládanie, ktoré je na mieru ušité možnostiam 3DS, keďže konzola má iba jeden analog. Chválu si zaslúži aj spracovanie co-op módu, takže aj vo svojej blízkosti alebo na internete ešte nájdete hráčov ochotných hrať túto hru, tak si môžete gratulovať, pretože dostanete o trocha lepší zážitok, ktorý vám vylepší celkový dojem z hry.
{gallery}/recenzie/2011/resident.evil.mercenaries3d.recenzia.markusfenix/Resident/3{/gallery}
Jediným dôvodom prečo pravdepodobne táto hra vznikla je ochutnávka pripravovaného a (dúfajme) plnohodnotného pokračovania s názvom Revelations, ktoré konečne nevyzerá ako tupá vyvražďovačka zombíkov na malých mapách. Ba čo viac, hra podľa krátkej ukážky vyzerá tak o tri kvalitatívne triedy lepšie ako Mercenaries.
Ak sa vám teda nechce platiť niekoľko desiatok € za to, aby ste si mohli vyskúšať spomínanú ukážku Revelation, tak vám kúpu tohto titulu prísne zakazujem (ani nie že zakazujem, ale neodporúčam). Tento paškvil si to totižto absolútne nezaslúži a ak si hru kupujete s vedomím, že je herné sucho, a tak si ho aspoň trošička skrátite, tak si radšej prevetrajte niektorý z už kúpených titulov a určite neoľutujete .
{embed_video }
|
bossfighty demo Revelations ovládanie ušité na mieru konzole |
|
stereotypné nudné graficky neohromujúce tupé časovo obmedzujúce |
45% | |
ŽÁNER | akcia |
VÝROBCA | Capcom |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Capcom / CQE |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |