Hier na 3DS nie je príliš veľa a tobôž nie tých kvalitných. Len zopár z nich naozaj stojí za to, zvyšok je buď priemerný alebo vyslovene zlý, a to hovorím aj o zabehnutých značkách. Ako je na tom Cubic Ninja? Presadí sa ako nová značka na trhu alebo upadne do zabudnutia šedého priemeru?
Za vývojom hry stojí japonské štúdio AQ Interactive, ktorého hry sa väčšinou ani nedostanú mimo distribúciu vo svojej zemi. Aj preto som ku Cubic Ninja pristupoval bez predsudkov, priam až dúfajúc, že hra ma milo prekvapí. To sa aj čiastočne naplnilo.
Koncept hry je minimalistický a síce už nie úplne originálny, rozvíja ho a prináša niečo novátorské. Cubic Ninja sa dá hrať bez tlačidiel, len pomocou nakláňania vášho 3DS. Podobné hry sme už videli na iPhone, ale teraz sa hrdina pohybuje v trojdimenziálnom priestore, takže niekedy musíte konzolu otočíť dolu hlavou, aby sa skĺzol po stene a mohol sa dostať na inú úroveň. Dokonca v niektorých pasážach budete hrať s konzolou nad hlavou, pričom váš panáčik sa bude kĺzať po “strope” (teda po skle obrazovky) aby sa dostal na miesta, ktoré sú inak neprístupné.
A keď už sme pri tom – áno, levelmi sa pohybujete kĺzaním. Váš hrdina je totiž Ninja v tvare kocky a je úplne šumafuk, či dopadne na hlavu alebo na nožičky.
Prvé levely sú super. Pohybujete sa po nich rýchlo, spoznávate pravidlá sveta Cubic Ninja. Jednotlivé úrovne sú síce dosť malé, hra ich ale ponúka rovných 100. Občas si pripadáte hlúpo, keď otáčate zariadenie vľavo, vpravo, hore nohami, ale je to zábava. A tešíte sa, čo ešte príde. Ehm. Frustrácia a smrť.
Level design sa po prvých úrovniach, v ktorých sa najmä učíte ovládanie, zmení na frustrujúcu nočnú moru. Pasce sa skrývajú na odporných miestach, kde vás tvorcovia chcú nachytať, ale neférovo umiestňujú nástrahy na miesta, kde ich nemôžete vopred vidieť, predvídať a už tobôž nie vyhnúť sa im. Možno by to šlo, keby ovládanie nereagovalo s oneskorením. Niekedy sa dá zvoliť otravná taktika extrémne pomalého a opatrného postupu, ale mnohokrát to nie je možné. Hra je plná rôznych spúšťacích mechanizmov a časových zámkov, takže niektorými levelmi musíte letieť ako o život.
Neférové sú aj súboje s bossmi, ktorých je celkovo päť. Nevyhnutné sú rýchle reflexy, avšak váš kockatý hrdina postráda potrebnú rýchlosť. Preto je nevyhnutné tipovať, odkiaľ na vás boss “vybafne” a nebyť nablízku toho miesta. Jasné, stále môžete využívať špeciálne power-upy, ktoré zbierate počas hry, ale s ich použitím je zase porazenie bossa až smiešne ľahké a neuspokojúce.
Hra sa dá prepnúť aj do ovládania pomocou joysticku. Neovládate však priamo panáčika, ale len nakláňate rovinu. Tento spôsob ovládania však nie je taký prirodzený, ako pomocou pohybového senzora. Nutno podotknúť, že pri ovládaní pohybom sa nedá 3D efekt aktivovať, čo dáva zmysel, keďže s celou konzolou podivne otáčate kade tade v priestore. Tretí rozmer sa aktivuje len s druhým, kostrbatejším spôsobom ovládania.
Ako bonus v hre určite poteší level editor, v ktorom si po chvíli tréningu budete vedieť vytvoriť vlastné levely podľa chuti. Tie sa dajú aj zdieľať s ostatnými hráčmi pomocou QR kódov.
Hra má síce mnoho problémov, ale niekto jej nemôže uprieť hodnotu, čo sa týka opätovného prechádzania. Ako postupujete hrou, odomykáte nové postavy s rôznymi vlastnosťami, ktoré umožňujú voliť odlišný prístup pri prekonávaní nástrah v jednotlivých úrovniach. Áno, postavičky sú síce stále kockaté, ale sú z rozličných materiálov – napríklad z gumy alebo z titánu. A určite si dokážete predstaviť, že titánová kocka je odolnejšia a preto pre ňu niektoré prekážky nie sú prekážkami.
Cubic Ninja vo svojej podstate nie je zlá hra. Koncept je zaujímavý, aj keď nie zrovna najzábavnejší, level design je však frustrujúci a zákerný. Poteší však možnosť pristupovať ku stovke úrovní rôznymi spôsobmi a editor levelov. Hra teda upadá do šedého priemeru – tam, kde sa nachádza väčšina hier na 3DS so svojím nedotiahnutým ovládaním a ďalšími kritickými neduhmi.
|
ovládanie editor levelov odomykateľné postavy |
|
neférová náročnosť mizerný level design súboje s bossmi nevyvážený zážitok |
50% | |
ŽÁNER | logická |
VÝROBCA | AQ Interactive |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Ubisoft / Conquest |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |