9 z 10 odborníkov odporúča mať tablet počas hrania zasunutý v konzole.
Len včera sme vám priniesli správy o tom, že výkon konzoly Nintendo Switch bude o niečo vyšší než 1 Tflop a už dnes tu máme prezradené podrobnejšie špecifikácie. Nintendo zaslalo vývojárm frekvencie čipov, s ktorými budú musieť v budúcnosti pri tvorbe hier pracovať. Nečakajte ale žiadne zázraky, Nintendo sa ako ostatne poslednú dekádu drží pri zemi. Ako sme včera spomínali, Switch bude bežať na technológii Maxwell čip Tegra, nakoľko Nintendo na Pascal verziu už nechcelo viac čakať. K týmto informáciám dnes pribudli tieto vlastnosti:
Spôsob zapojenia | Rýchlosť CPU | Rýchlosť GPU | Rýchlosť pamäti ovládača |
---|---|---|---|
Konzola bez tabletu | 1020 MHz | 307.2 MHz | 1331/1600 MHz |
Konzola s tabletom | 1020 MHz | 307.2 Mhz/768 MHz | 1331/1600 MHz |
Ako môžeme z tabuľky vidieť, rýchlosť GPU celého zariadenia sa pri zasunutom tablete v konzole poriadne zvýši, čo sa môže odzrkadliť na výslednom obraze. Digital Foundry predpokladá, že vzhľadom na 720p rozlíšenie tabletu, by sa mohlo výsledné rozlíšenie celej konzoly navýšiť na 1080p. Vývojári si budú navyše môcť sami určiť, či využijú dodatočnú kapacitu konzoly pri zasunutom ovládači alebo nie. Vo výsledku by sme sa mohli dočkať podobnej situácie ako pri hrách pre PS4 a PS4 Pro.
Ak sa tieto čísla skutočne potvrdia, hráči si budú musieť uvedomiť, že Switch im neponúkne spektakulárne vizuálne orgie ako súčasné konzoly. Na druhej strane, dokonca tých 307.2 MHz stačí na to, aby bola grafika hier viditeľne krajšia než u hrách na Nintendo Wii U, a to hlavne skalným „nintenďákom“ bude určite stačiť. Časom sa uvidí, ako sa tieto špecifikácie odrzkadlia aj na podpore third-party titulov a ochote vývojárov degradovať svoje hry na tak nízku hladinu.