Netradičný prístup.
Je štandardnom konzolového biznisu, že samotný hardvér sa predáva so stratou a tá sa následne kompenzuje tým, že za každú jednu kópiu predaného softvéru si konzolové spoločnosti účtujú podiel z predaja, ktorý je štandardne vo výške 30% (pri digitálnom predaji). Preto si napríklad Sony mohlo dovoliť znížiť cenu PlayStation 5 Digital Edition až o 100€ napriek tomu, že cena odstránenia Blu-ray mechaniky je zlomkom z tejto sumy. Uzamknutie zákazníka v digitálnom ekosystéme má totiž svoje dlhodobé výhody.
Nintendo je však opäť tak trochu iné. Japonská spoločnosť narazila na zlatú baňu v podobe konzoly Nintendo Switch a tak z tejto bane plánuje vydolovať čo sa dá. Analýza webu Bloomberg totiž poukázala, že s každou predanou konzolou Nintendo Switch OLED potečie do kasičky Nintenda výrazne viac peňazí, ako pri predaji štandardnej edície.
Nintendo Switch OLED má totiž oficiálnu cenu stanovenú na 349,99$ čo je 50$ zvýšenie oproti oficiálnej cene štandardnej Nintendo Switch konzoly. A to aj napriek tomu, že upgrade Switchu stojí Nintendo iba 10$.
Vyplýva to z analýzy webu Bloomberg. Podľa ich informácií totiž 7-palcový OLED displej stojí Nintendo 3-5$ za jeden kus. Zdvojnásobenie internej pamäte na 64GB stojí Nintendo 3,50$ a zvyšnú sumu do 10$ pokrýva pridanie LAN portu.
To znamená, že Nintendo upgradom konzoly získa 40$ naviac pri každej jednej predanej konzole, čo je v hernom priemysle celkom netradičné. Navyše, ani pri starom modeli Switch konzoly Nintendo neprerába. Podľa analýzy je totiž výrobná cena Switchu približne 257$, čo by znamenalo, že výrobná cena Switch OLED ba mala byť približne 267$, čo už je celkom solídny zisk na predaji jednej konzoly.
Podľa herných analytikov ide o pochopiteľnú snahu Nintenda zvýšiť ziskovosť spoločnosti, ktorá sa vezie na masívnom úspechu Switchu. A zatiaľ čo analytik Morningstar Kazunori Ito skonštatoval, že Nintendo nedalo zákazníkom dobrý dôvod na to, aby na Switch minuli 50$ viac, tak Dr. Serkan Toto si myslí, že vylepšený displej je dostatočný dôvod na to aby vyžmýkali zo zákazníkov o 50$ viac: „Nevidím dôvod, prečo by mal tento model zlyhať. Zvýšenie ceny konzoly zo strany Nintenda dáva zmysle, pretože Switch nepotrebuje zníženie ceny vďaka vysokému dopytu.“
Podľa analytikov však bude úspech Switch OLED pozorne sledovať hlavne Sony, ktoré by si pokojne mohlo za PlayStation 5 vďaka masívnemu dopytu účtovať viac. Dá sa tak predpokladať, že k zníženiu ceny novej konzoly od Sony tak skoro nepríde.