Exkluzívne práva znamenajú poriadne mastný šek.
Pred začiatkom tohto ročníka Call of Duty League oznámil vydavateľ Activision Blizzard exkluzívnu zmluvu na vysielanie všetkých e-šport podujatí hier tohto vydavateľa na platforme Youtube. Dovtedy boli tieto podujatia vysielané naprieč všetkými streamovacími platformami, no týmto krokom získala spoločnosť Youtube veľký tromf.
Prečítajte si tiež
Jedna z najpopulárnejších e-šport hier opúšťa Twitch
A podľa všetkého ich to nestálo málo. Esports Observer zverejnil informáciu, že Youtube zaplatil za tieto exkluzívne vysielacie práva 160 miliónov dolárov. To samozrejme zahŕňa Call of Duty League, Overwatch League a Heartstone e-šport podujatia. Totižto s presunom exkluzívne na platformu Youtube sa ráta s prirodzenou stratou určitého počtu divákov a presne táto suma má túto stratu vykompenzovať.
Podľa doplňujúcich informácií je drvivá väčšina tejto sumy určená ako kompenzácia za Overwatch League, o dosť menej pripadlo Call of Duty League a Heartstone bol „prihodený ako bonus zdarma.“
The Call of Duty League has arrived!
— Call of Duty League (@CODLeague) 24. januára 2020
Watch the world’s best players compete live at https://t.co/wmB1gxuPFf
Action starts today 4:30pm ET/9:30pm GMT#CDL2020 pic.twitter.com/U2Xg2eE33s
Activision Blizzard patrí medzi najúspešnejších vydavateľov na poli e-šport podujatí. Podľa doterajších odhadov prinieslo prevádzkovanie Overwatch League vydavateľovi tržby vo výške 400 miliónov dolárov, pričom Call of Duty League prispela ďalšími 300 miliónmi dolárov a vydavateľ sa tak pomaly ale isto blíži k magickej hranici miliardy dolárov.