Všetko s cieľom „byť najlepšou spoločnosťou na svete.“
Zdá sa, že séria prepúšťania v hernom priemysle sa nekončí. Po prepustení 850 zamestnancov u vydavateľa Activision Blizzard a taktiež prepúšťaní vo vývojárskom štúdiu ArenaNet včera ohlásil redukciu počtu zamestnancov aj jeden z najväčších vydavateľov na svete, spoločnosť Electronic Arts.
Prečítajte si tiež
Activision Blizzard mal rekordné tržby a prepustil 800 ľudí
Toto prepúšťanie sa dotkne 350 zamestnancov prevažne z marketingových a vydavateľských oddelení. Toto prepúšťanie je spojené s reorganizáciou spoločnosti, s ktorou je napríklad spojené aj zatvorenie pobočiek v Rusku a Japonsku. Electronic Arts má približne 9000 zamestnancov. Na rozdiel od Activisionu Blizzard, kde šéf spoločnosti Bobby Kotick ignoroval vyjadrenie smerom k verejnosti, šéf EA, Andrew Wilson mal aspoň toľko slušnosti, že vydal vyhlásenie:
Dnes sme vykonali potrebné kroky ako spoločnosť, aby sme boli pripravení na výzvy a príležitosti v budúcnosti. Keď sledujeme na meniaci sa svet okolo nás je jasné, že sa musíme meniť s ním. Robíme vedomé kroky, aby sme lepšie plnili naše sľuby a meníme spoločnosť podľa potrieb našich hráčov. Súčasťou toho sú kroky na zmeny v marketingovom a vydavateľskom oddelení a taktiež znižujeme našu prítomnosť v Japonsku a Rusku. V súvislosti s týmito zmenami sa chceme viac zamerať na kvalitu našich hier a služieb. Skvelé hry budú vždy jadrom toho, čo robíme a rozmýšľame nad tým, ako ohúriť našich hráčov.
Dnes je ťažký deň. Zmeny, ktoré robíme dnes sa dotknú približne 350 zamestnancov vo firme s 9000 zamestnancami. Sú to veľké, no ťažké rozhodnutia a nerobíme ich ľahko. Vo firme budujeme priateľskú atmosféru a vážime si všetkých príspevkov a robíme všetko preto, aby sme sa o svojich zamestnancov starali pokiaľ si nenájdu ďalšiu príležitosť. Je to naša najvyššia priorita.
Andrew Wilson, CEO Electronic Arts
Webu Kotaku navyše hovorca spoločnosti napísal, že sa budú snažiť nájsť dotknutým zamestnancom iné roly vrámci spoločnosti: „Máme víziu byť najlepšou spoločnosťou na svete. Musíme byť k sebe úprimní a povedať si, že zatiaľ nie sme. Máme pred sebou veľa práce s hrami, vzťahom s hráčmi a biznisom.“
„V celej firme sa tímy starajú o to, aby vytvorili kvalitné hry a live service produtky, aby sme dosiahli viacero platforiem s našimi hrami a predplatným, aby sme vylepšili Frostbite, aby sme zlepšili na naše siete, cloud gaming a aby sme sa priblížili herným komunitám.“
Podľa jedného z pracovníkov EA boli tieto zmeny už dlhšiu dobu očakávané. EA totiž „zamrazila“ možnosti prijímania nových zamestnancov a týchto oddeleniach a už od októbra sa interne hovorilo a možnej reorganizácii.