Ďalšia reakcia na článok Kotaku na seba nenechala dlho čakať.
Predvčerom zverejnil web Kotaku (konkrétne redaktor Jason Schreier) článok o problémoch, ktoré nastali v štúdiu Bioware počas takmer 7-ročného vývoja hry Anthem. Od zlého manažmentu, cez katastrofálne stresujúce obdobia až po fakt, že celý obsah hry bol zošitý počas posledného roka vývoja, tento článok rovnako, ako aj ďalšie od Schreiera (napríklad ohľadom vývoja Mass Effect Andromeda, The Last of Us a Destiny) poukazuje na problémy pri vývoji AAA hier.
Bioware tesne po zverejnení tohto článku vydalo vyhlásenie v ktorom obsah článku kritizovalo, za čo bolo Bioware okamžite kritizované verejnosťou. Prešiel jeden deň a z temný zákutí internetu vyšiel šéf Bioware Casey Hudson, ktorý sa rozhodol adresovať celú túto situáciu vo forme interného e-mailu, ktorý bol rozposlaný všetkým zamestnancom a rovnako aj poskytnutý médiám:
Hey Bioware
Chcel by som sa vám prihovoriť a vyzdieľať moje myšlienky na článok webu Kotaku a taktiež aj diskusiu, ktorú spôsobil.
Článok zverejňuje mnoho problémov, ktorým sme čelili pri vývoji Anthem a taktiež pri predchádzajúcich projektoch. A taktiež poukazuje na to, že tieto problémy súvisia s problematickým pracovným prostredím a taktiež fyzickým a psychickým zdravím vývojárov. Problémy sú skutočné a je našou najvyššou prioritou ich vyriešiť.
Na článku sme kritizovali konkretizovanie špecifických vývojárov, ktorí sa tak stali terčom kritiky verejnosti. Je to nefér a veľmi traumatizujúce voči týmto členom tímu. Preto sme sa priamo k článku nevyjadrili a vydali sme radšej stanovisko, pretože sme vedeli, že sa chystá vydanie článku.
Keď som sa vrátil do Bioware ako generálny riaditeľ, prijal som túto rolu vediac, že nás čakajú veľké výzvy, ktoré sa týkali tvorby hier a aj pracovného prostredia. Vždy som chcel a aj chcem posúvať hranice v týchto oblastiach, pretože mám toto štúdio rád a chcem vytvoriť prostredie, kde budete šťastní a úspešní.
Nebudem vám však tvrdiť, že som spravil dobrú prácu a deň ako je tento určite cítim, že to tak nie je. Ale nejaké kroky k zlepšeniu už boli vykonané a štúdio je viac zamerané a má lepšiu štruktúru, čo by malo definovať naše vysoké štandardy kultúry v štúdiu smerom do budúcnosti. Zmenili sme štruktúru štúdia, takže jeho šéfovia môžu byť zameraní na zlepšenie kariér vás jednotlivcov. A ideme implementovať zmeny v produkcii hier, ktorá by mala smerovať k lepšej vízii projektov a chceme implementovať aj väčší dôraz na postprodukciu, ktorá zníži tlak a stres počas vývoja.
Viem však, že je toho potrebné oveľa viac a o tom sa budeme rozprávať počas interného stretnutia počas budúcotýždňového „All-Hands“ stretnutia. Prosím posielajte spätnú väzbu, ktorú by sme mohli aplikovať, aby bolo Bioware najlepším miesto pre prácu.
Verím tomu, že toto nás posunie na miesto, kde budeme môcť tvoriť najlepšie hry prostredníctvom pracovného prostredia, ktoré patrí medzi tie najlepšie na svete. S vašou pomocou sa tam dostaneme.
Prosím vás, ak sa chcete porozprávať osobne, budem rád, keď si budem môcť vyhradiť čas na stretnutie s vami Casey
Casey Hudson, GM štúdia Bioware