Sú streamovacie služby „dead on arrival?“
Viaceré spoločnosti v hernom priemysle zbroja smerom k streamovacej hernej budúcnosti. No otázkou je, či je vôbec o také služby záujem. Pretože, keď vám niekto povie, že toto je budúcnosť, tak to automaticky neznamená, že to tak bude. Preto usporiadala spoločnosť Ipsos MORI’s GameTrack prieskum medzi hráčmi vo Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku a Španielsku.
A v momentálnej fáze sa až 70% z hráčov vyjadrilo, že ich herné streamovanie absolútne nezaujíma. Medzi zúčastnenými boli hráči, ktorí hrajú hry na ktorýchkoľvek zariadeniach vrátane smartfónov, takže prieskum nebol zameraný iba na konzolových/PC hráčov.
15% odpovedalo, že ich myšlienka Netflix-like streamovacej služby zaujíma. 12% nevedelo na túto otázku relevantne odpovedať a iba 3% prezradili, že sú z myšlienky herného streamovania nadšení. Z týchto krajín bol najväčší záujem o herné streamovanie medzi Britskými hráčmi.
Pritom až 43% z týchto hráčov si myslí, že rýchlosť internetu je dostatočná na to, aby herné streamovanie bolo možné a že neexistujú technické bariéry, ktoré by jeho funkčnosti bránili.
Dôvodom, prečo teda nepreferujú streamovanie je to, že až 31% opýtaných hráčov preferuje hry vlastniť, nie iba mať k nim prístup.
Je teda zrejmé, že voči streamovaniu hier panuje určitá skepsa. A pravdepodobne jediný spôsob, ako ju možno prelomiť je to, že spoločnosti ponúknu skvelý produkt, ktorý eliminuje obavy hráčov z tohto spôsobu hrania hier. Je zrejmé, že aj Playstation Now, aj Project xCloud a aj Google Stadia si nájdu svojich fanúšikov a ľudí, ktorí budú tento spôsob hrania preferovať. Otázkou je však to, či ich bude dostatok.
Prečítajte si tiež