Pravda, alebo reklamná kampaň?
Google toho so svojou chystanou službou Google Stadia sľubuje veľa. Hranie v 4K 60FPS, obrovský výpočetný výkon a streamovanie hrania bez veľkého lagu. A aj keď služba je ešte len na začiatku svojej cesty, tak niektorí vývojári už načreli do tohto výkonu, aby hráčom poskytli čosi naviac.
Medzi ne patrí napríklad štúdio Codemasters, ktoré nedávno vydalo svoju očakávanú pretekársku hru GRID (ehm..recenziu nájdete na odkaze nižšie).
Prečítajte si tiež
RECENZIA: GRID (2019) – Overený recept, ktorý časom hádam ešte dozrie
Hra bude mať na platforme Google Stadia exkluzívnu možnosť multiplayerových pretekov, kde proti sebe bude hrať 40 živých hráčov naraz. Tento mód však nebude dostupný na žiadnej inej platforme, vrátane PC.
Šéf vývoja Mark Green to zdôvodnil technickými limitáciami ostatných platforiem oproti Stadii: „Možno najväčší rozdiel oproti bežným platformám je samotné streamovanie, no taktiež aj možnosti Stadie transformovať niektoré myšlienky týkajúce sa multiplayeru. Napríklad v Stadia verzii GRID máme mód, kde je na trati spolu 40 hráčov a to je niečo, čo nie je dosiahnuteľné na iných platformách.“
Green zároveň dodal, že tento mód je navyše iba „škrabaním po povrchu“ možností, ktoré vývojárom dáva Stadia, no do ďalších detailov nezašiel.
Uvidíme teda, ako vývojári pristúpia k tvorbe hier na túto platformu. Google Stadia vychádza (nie však na Slovensku) 19. novembra a GRID by mal byť na túto platformu dostupný ešte v priebehu tohto roka.
Prečítajte si tiež