Proces urýchlil aj COVID-19.
V posledných dňoch sa jednotlivé herné spoločnosti chvália svojimi kvartálnymi finančnými výsledkami a z nich sú zrejmé dve veci. Prvou sú rekordné tržby vďaka pandémii koronavírusu a druhou je fakt, že drvivá väčšina tržieb pochádza z digitálnej distribúcie.
Prečítajte si tiež
GTA V sa stále predáva tak dobre, až sa bojím, že nikdy nebude šiesty diel
Zdá sa, že pandémia, ktorá zatvorila aj obchody prinútila hráčov rozmýšľať nad nákupom digitálnych kópií hier a tým sa pravdepodobne aj urýchlil proces presunu hráčov do tohto spôsobu nakupovania.
Napríklad, Take-Two hlási až 92% podiel tržieb vo forme digitálnej distribúcie. Toto číslo však zahŕňa aj mikrotransakcie a preto je trochu „nadstrelené,“ no veľký vydavatelia sa zhodujú, že väčšina hráčov už nakupuje digitálne aj plné hry a to číslo lieta od 51%-70% v závislosti od žánru hry.
„Pozrite, náš kvartál je síce naklonený digitálnej distribúcii a preto je 92% podiel veľmi vysoký. No nemyslím si, že na svete je tak nízke percento fyzickej distribúcie. Myslím si, že to závisí od správania zákazníkov. Ja sa však netajím tvrdením, že postupom času bude toto čisto digitálny biznis. Dnes sú krabicové verzie hier stále dôležitou súčasťou biznisu, a predajcovia hier sú pre nás stále dôležitými partnermi. No keď sa pozriete aj na ostatné segmenty zábavného priemyslu, tak je iba otázkou času, keď bude náš biznis čisto digitálny.“
Je zrejmé, že počet hráčov, ktorí menia vôňu krabicových verzií za pohodlie digitálnej distribúcie sa vyvíja v neprospech „krabičiek.“ Veď na začiatku tejto generácie dosahoval podiel digitálnej distribúcie pri vydaní veľkej AAA hry iba 10% a za 7 rokov stúpol nevídaným.
Zástupcovia spoločnosti Capcom však tvrdia, že na trhu bude vždy určité percento hráčov, ktoré bude preferovať takýto nákup hier a podľa ich odhadu sa podiel digitálnej distribúcie zastaví na čísle 90%.
Prečítajte si tiež