Veľa dôležitých informácií z jednej správy.
Vydavateľ Electronic Arts zverejnil svoje finančné výsledky za Q2 2021 (júl-september) a akcionári majú opäť dôvod na radosť. EA totiž prekonalo očakávania investorov a za to vďačí primárne trom hrám. Ale poďme pekne postupne.
- Tržby vydavateľstva za posledných 12 mesiacov dosiahli 5,57 miliardy dolárov, čo je 8% medziročný nárast. Tržby v Q2 dosiahli 1,15 miliardy dolárov, pričom až 75% z tejto sumy bolo od „Live Service“ prvkov
- Madden NFL 21 má o 30% viac hráčov, ako Madden NFL 20 v rovnakom čase v minulom roku
- FIFA 20 dosiahla 35 miliónov hráčov na konzolách a PC
- Predplatné EA Play má viac ako 6,5 milióna predplatiteľov naprieč platformami
- EA Sports Ultimate Team módy majú viac ako 30 miliónov aktívnych hráčov, čo je medziročne nárast o 25%
- Apex Legends priniesol iba v tomto roku viac ako 500 miliónov dolárov a čoskoro sa podľa EA stane „miliardovou značkou“
- Star Wars: Squadrons prekonal očakávania Electronic Arts, no konkrétne číslo predajov vydavateľ nezverejnil
Poďme však do blízkej a aj vzdialenej budúcnosti
- EA predĺžilo UFC licenciu až do roku 2030 a tak nás v najbližších rokoch čaká nával UFC hier
- EA očakáva zdvojnásobenie 6,5 miliónov predplatiteľov služby EA Play a to vďaka integrácii so službou Xbox Game Pass, ktorá nastane 10. novembra. Keď sa investori spýtali vedenia EA prečo sa rozhodli pre tento krok, tak odpoveď bola jasná: „Microsoft chcel, aby sme sa stali súčasťou predplatného. Považovali sme to za dobrú príležitosť. A samozrejme, nerobíme to zadarmo.“
- EA plánuje do marca 2021 vydať novú hru z partnerského programu EA Originals a taktiež aj jeden remaster (Mass Effect Trilogy?)
- Vydanie nového Battlefieldu je naplánované na jeseň 2021. EA verí, že tento dátum dodrží a už teraz prebieha v štúdiu DICE playtesting hry. EA sa rozhodlo dať DICE viac času, aby priniesli „pravý next-gen zážitok.“ Viac informácií o hre sa údajne dočkáme na jar 2021.
- EA opäť odmietlo komentovať, či plánujú zvyšovanie cien hier určených pre next-gen konzoly. Zástupcovia vydavateľa síce priznali, že vývoj hier je drahší, no zároveň skonštatovali, že hráči ich hrajú dlhšie a hry hrá väčšie množstvo ľudí. Nateraz teda ešte stratégiu neurčili, no určite sa k nej vyjadria.
Zdroj: EA