Marketing lepší, ako samotná hra.
Od svojho vzniku v roku 2010 vyprodukovalo rakúske štúdio Moon Studios dve veľmi úspešné a oceňované hry – Ori and the Blind Forest a Ori and the Will of the Wisps. Takže talent im rozhodne nechýba. Momentálne štúdio vyvíja akčnú RPG hru, no podrobnosti o nej nevieme.
Čisto znenazdajky sa však na fórach ResetEra objavil šéf štúdia Thomas Mahler, ktorý sa kriticky vyjadril k tendencii klamať hráčom prostredníctvom atraktívnych materiálov a trailerov pred vydaním, ktoré však nemajú nič s vydanou hrou. A najväčšia kritika sa ušla štúdiu CD Projekt RED za Cyberpunk 2077 a štúdiu Hello Games za hru No Man’s Sky. Mahler označil spôsob marketingu týchto hier ako „slizké predajné praktiky“
„Všetko začalo s Molyneuxom. On bol majster „namiesto toho, aby som vám povedal, čo moja hra je, tak si jednoducho začnem vymýšľať, čo by moja hra mohla byť aby ste boli všetci nadšení.“ – A všetko bolo vporiadku a to až do momentu, kedy ste si hru kúpili a zistili ste, že sa nepodobá na to, čo vám bolo sľubované.“
Peter Molyneux je známy ako šéf štúdia Lionhead a tvorca série Fable a taktiež aj tým, že pravidelne sľuboval vo svojich hrách veci, ktoré tam nakoniec pri vydaní neboli.
Podľa Mahlera si však tieto praktiky adaptovali aj ďalší, ako napríklad šéf Hello Games (No Man’s Sky) Sean Murray: „Dni pred vydaním vytváral hype, že hra bude mať multiplayer, aj keď ho hra nemala a jednoducho klamal, že hra je vlastne Minecraft vo vesmíre, kde môžete robiť čokoľvek. Hype okolo hry bol vybudovaný na klamstvách.“
Mahler si však podal aj poľské štúdio CD Projekt RED, tvorcov Cyberpunk 2077: „Celé oddelenie CD Projekt RED si zobralo za vzor Murraya a Molyneuxa a ešte viac to vystupňovali. Hráči tak verili, že toto je vlastne sci-fi GTA z pohľadu prvej osoby. A čo môže byť na takejto hre zlé?“
„Každé video vydané štúdiom CD Projekt RED pozorne vytváralo obraz v hlavách hráčov, ktorý bol jednoducho úžasný. Boli len krok od toho, aby vyhlásili, že našli liek na rakovinu. A táto stratégia im vyniesla 8 miliónov predobjednávok.“
„Boli by sme na tom lepšie, keby hráči a herné médiá pozerali na veci trochu viac kritickým okom namiesto toho, aby vždy vytvárali hype. Viem, že možno vyznievam trpko, alebo že ma niektorí budú vidieť, ako človeka, ktorý nadáva ostatným vývojárom. No to nie je pravda. Nadávam klamárom a ľuďom, ktorí si myslia, že je vporiadku zavádzať ostatných.“
„To je všetko. Povedal som to čo som chcel a dostal som to zo svojich pliec. Myslím si, že to nie je správne a mali by sme sa snažiť, aby sa to už nikdy nestalo,“ uzavrel svoj príspevok Mahler.