Takmer polovica herných vývojárov potvrdila, že COVID spôsobil odklad ich hier

Takmer polovica herných vývojárov potvrdila, že COVID spôsobil odklad ich hier

 

Obrovský dopad pandémie.

Keď šéf Xbox divízie Phil Spencer ešte počas minulého roka tvrdil, že reálny dopad pandémie koronavírusu na rýchlosť herného vývoja pocítime až v roku 2021, tak asi málokto čakal, že ten dopad bude tak drastický. Končí sa štvrtý mesiac roka a my sme sa dočkali viac odkladov ako herných vydaní a rok 2021 vyzerá zatiaľ celkom biedne.

Najnovší prieskum, ktorý vykonalo podujatie GDC (Game Developers Conference) iba potvrdil to, čo už vieme. Že pandémia výrazne narušila rytmus ich práce a odložila iba herné projekty.

Až 44% z 3000 vývojárov totiž v prieskume skonštatovalo, že pandémia spôsobila odklad ich hry, pričom 49% prezradilo, že sa to v ich prípade nestalo. 7% vývojárov momentálne nepracuje na žiadnej hre. 44% je výrazné zvýšenie z 33% z minulého roka pri rovnakej otázke.

„COVID prakticky narušil našu komunikáciu a rytmus práce,“ napísal jeden. „Stratili sme mesiace vývoja tým, že sme nemohli cestovať, pracovať spoločne a byť v štúdiu,“ prezradil ďalší.

Čo sa týka toho, ako má práca z domu dopad na výkonnosť herných vývojárov, tak tam je situácia viac zamotaná. 35% vývojárov totiž prezradilo, že práca z domu zvýšila ich výkon a 32% z nich prezradilo, že ich výkonnosť je približne rovnaká. Zvyšku sa ale produkcia znížila a to hlavne kvôli prostrediu, ktoré nepraje produktivite.

Až 47% herných štúdií rozšírilo počet zamestnancov počas pandémie.

Iba 3% vývojárov si myslí, že rozdelenie podielu z predaja 30/70 je oprávnené.

Najpopulárnejšou platformou na vývoj je tradične PC a z konzol je to Playstation 5 o ktorú má záujem 44% z nich. Za ňou nasleduje Switch s 38% a následne Xbox Series X/S s 30%.

Zdroj: GDC

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk