Návrat na výslnie cez Dragon Age a Mass Effect.
Kde sú tie časy, kedy štúdio BioWare patrilo medzi to najlepšie, čo herný svet ponúka? Nedávno vydaná Mass Effect: Legendary Edition nám pripomenula zlaté časy, ktoré však nahradilo nie až tak úspešné obdobie reprezentované vydaniami hier Mass Effect: Andromeda a Anthem.
Celé toto turbulentné obdobie vyvrcholilo koncom minulého roka, kedy svoj odchod zo štúdia oznámili dvaja najvyššie postavení členovia štúdia, šéf Casey Hudson a výkonný producent Mark Darrah.
Je tak na čase vrátiť štúdiu zašlú slávu a na túto úlohu si EA pozvalo nového človeka. Novým šéfom BioWare sa totiž stal Gary McKay. Ten sa stal súčasťou štúdia BioWare v januári 2020 ako šéf vývojárskych operácií a po odchode Hudsona sa stal dočasným šéfom štúdia a táto rola sa teraz zmenila na permanentnú. McKay je však súčasťou herného priemyslu už od roku 1998, kedy sa stal zamestnancom EA a počas rokov vystriedal niekoľko postov, často na vedúcich pozíciách.
„Som vďačný za túto príležitosť. Keď strávite v tomto priemysle 20 rokov, tak vo svojom rebríčku máte iba malé množstvo štúdií v ktorých by ste chceli pracovať a BioWare bol na vrchole tohto listu. Štúdio je unikátne a má neuveriteľnú históriu budovania kriticky uznávaných hier a svetov, ktoré sú zbožňované fanúšikmi. Pre mňa by bolo úspechom opätovné vybudovanie reputácie štúdia a dodanie kvalitných hier.“
„Sme zameraní na vydávanie hier na ktorých si BioWare vybudovalo svoju reputáciu: vysokokvalitné konzolové, PC a online RPG hry s bohatými príbehmi, nezabudnuteľnými postavami a veľkými svetmi.“
BioWare momentálne pracuje na ďalšej Dragon Age hre o ktorej sme sa nedávno dozvedeli to, že EA tomuto projektu umožnilo čisto single-player DLC zameranie bez live service prvkov a taktiež aj na novej Mass Effect hre, ktorá bola teasovaná počas The Game Awards 2020.