Toto asi niektorí neznesú.
Reklama hýbe svetom. Vyskytuje sa takmer všade, kde sa pozrieme, no do dnešného dňa sa v drvivej väčšine prípadov vyhýba hrám. Aj keď občas v hrách vidíme partnerstvá (hlavne v športových hrách), tak zatiaľ sme sa nedostali do stavu, kedy by kampaň God of War zrazu prerušil 30-sekundový reklamný spot.
No aj to sa časom môže zmeniť. Spoločnosť Simulmedia totiž vyvinula spôsob, ktorým by dokázala dostať reklamy do hier a tie by sa následne zobrazovali hráčom priamo počas hrania. A reklamná platforma playerWON sa teraz bude snažiť dostať túto technológiu na naše televízory.
Princíp by mal byť jednoduchý. Ak povolíte, aby sa vám počas hrania zobrazovali 15 alebo 30 sekundové reklamné spoty vo vašej konzolovej alebo PC hre, tak hra vás následne odmení „exkluzívnymi hernými výhodami.“ Aké výhody má playerWON na mysli, to zatiaľ nevieme, no vieme si predstaviť napríklad, že hráči by dostali niekoľko jednotiek hernej meny, alebo nejaký kozmetický predmet.
Reklamná spoločnosť Simulmedia údajne pri testovacej prevádzke spolupracovala so spoločnosťami ako Electronic Arts a Hi-Rez Studios. Počas testovania sa zistilo, že hráči sú ochotní akceptovať až do 10 reklám v hrách denne, pokiaľ by im to zabezpečilo spomínané výhody a odmeny. Na základe tohto čísla v kombinácii s množstvom aktívnych hráčov denne vie Simulmedia prísť na to, aké benefity by to prinieslo inzerentom.
Navyše, technológia Simulmedia vie byť jednoducho integrovaná do kódu hry a taktiež vie zistiť, či bola reklama sledovaná do konca a až následne odovzdá hráčovi odmenu.
Jedným z dôvodov, prečo je táto časť herného priemyslu lukratívna je fakt, že napriek obrovskej popularite Free-to-play hier platí za obsah v týchto hrách minimum hráčov a tak by spoločnosti mali „osoh“ aj z neplatiacich hráčov. Navyše, herný priemysel zasahuje obrovský podiel užívateľov, na ktorých už tradičné spôsoby reklamy ako televízne reklamy nemajú dosah a spoločnosti tak hľadajú iné cestičky ako ich osloviť.
Podľa odhadov Morgan Stanley by tento systém reklamy mohol na začiatku priniesť viac ako 2 miliardy dolárov ročne a to v prípade ak by sa k odoberaniu takýchto reklám prihlásilo 45% hráčov.