Nastáva posun?
Vývojárske štúdiá Eidos Montreal a Eidos Sherbrooke oznámili, že do svojej pracovnej schémy implementovali nový systém vďaka ktorému budú pracovať „iba“ štyri dni v týždni. Táto zmena má podľa ich vlastných slov zlepšiť balans medzi prácou a súkromným životom a „budovať tým hodnoty štúdia vytvorením zdravého, kreatívneho a udržateľného prostredia pre zamestnancov.“
Platy zamestnancov sa tým nezmenia a týždenný počet pracovných hodín sa upraví na 32: „Myšlienka nie je stlačiť súčasné množstvo práce do štyroch dní ale namiesto toho prepracovať spôsob našej práce a kvalitného času, ktorý investujeme s cieľom pracovať kvalitnejšie. Zároveň chceme zlepšiť produktivitu a životy našich zamestnancov. Chceme znížiť množstvo času, ktorý trávia v práci, no chceme zvýšiť kvalitu času, ktorý do práce investujú,“ dodal šéf David Anfossi.
Na prvý pohľad sa to nemusí zdať ako veľká zmena, no ide o zmenu, ktorá môže mať masívne dopady do budúcnosti. V prvom rade si treba uvedomiť, že Montreal je veľmi konkurenčné prostredie z hľadiska AAA štúdií (sídli tu napríklad masívne štúdio Ubisoftu, EA Motive, Warner Bros. Montreal, Compulsion Games, Cloud Chamber atď.) a Eidos môže týmto krokom prilákať tých najkvalitnejších v oblasti. Zároveň však Eidos Montreal ide príkladom a preto by sme sa nedivili, ak by takéto zmeny začali byť implementované aj v ostatných veľkých štúdiách.
No vzhľadom na to, že množstvo z nich sa do dnešného dňa nevie zbaviť crunchu (NetherRealms, Naughty Dog, Rockstar, 343 Industries), tak je zrejmé, že to bude ešte dlhý proces.