Dôsledok rozhodnutí spoločnosti Google.
Platforma Google Stadia zjavne nenaplnila očakávania spoločnosti Google a ani hráčov, ktorí sú ochotní presunúť svoje hry do cloudu. Platforme od začiatku chýbala vôľa Googlu investovať potrebné stovky miliónov dolárov do obsahu a tak ide o platformu, na ktorej chýbajú kľúčové third-party hry a first-party hry tam prakticky neexistujú.
Nemuselo to však tak byť. Google totiž vytvoril vlastné herné štúdiá a dokonca si zazmluvnil niekoľko nezávislých štúdií, ktoré tak mali vytvárať „Stadia exkluzivity.“ To všetko však padlo vo februári 2021, kedy Google ukončil svoje snahy v oblasti vývoja hier.
Ak by to však Google nevzdal, tak by sme sa tento rok dočkali už prvých „Stadia exkluzivít.“ Web Axios totiž informoval o tom, že hry The Quarry a High On Life mali byť práve vytvorené exkluzívne na hernú platformu od spoločnosti Google.
Axiosu to prezradilo niekoľko zdrojov z prostredia vývoja oboch hier a nepriamo to potvrdil aj zástupca spoločnosti Take 2, ktorý nakoniec hru The Quarry vydal: „Supermassive Games hľadal vydavateľského partnera tesne predtým, ako bola hra dokončená.“ To jasne hovorí, že hru financovala iná spoločnosť (Google), ktorá sa však neskôr vzdala vydavateľských práv.
Hovorca štúdia Squanch, ktoré vyvíja hru High On Life odmietol komentovať možnú exkluzivitu hry a potvrdil iba cieľové platformy, ktorými sú teraz Xbox konzoly a PC.
Navyše, dlho sa špekulovalo aj o tom, že exkluzivitu pre Google Stadia pripravuje aj legendárny dizajnér Hideo Kodžima, no aj tento projekt poslal Google k vode. Podľa týchto špekulácií následne Kodžima tento projekt zobral a ponúkol ho Microsoftu, ktorý súhlasil s jeho vydaním.
Prečítajte si tiež