Krok vpred.
Francúzske vydavateľstvo Ubisoft ohlásilo vznik novej Global Creative Office, ktorá je efektívne reštrukturalizáciou tzv. tímu editorov, ktorý vrámci Ubisoft projektov fungoval doteraz. Tím editorov tvorilo niekoľko vysokopostavených zamestnancov Ubisoftu, ktorí vyhodnocovali každý jeden projekt vydavateľstva a práve tento tím bol jedným z dôvodov prečo jednotlivé série Ubisoftu stagnovali a prečo má hneď niekoľko projektov Ubisoftu problémy pri produkcii.
Podľa Ubisoftu je vytvorenie GCO snahou o „posilnenie kreativity a zabezpečenie najvyššej možnej kvality vo vydávaní a vytváraní Ubisoft hier.“
Ubisoft sa chce podľa vlastných slov „posunúť z centralizovanej stratégie, aby lepšie podporoval kľúčové segmenty portfólia spoločnosti.“
„Na základe vízie skupiny bude každá časť Ubisoftu využívať svoje odborné znalosti, aby sa ponoril do špecifík svojho publika, herného dizajnu a technológií.“
Výsledkom tohto kroku je, že súčasný kreatívny šéf Ubisoftu Igor Manceau odíde na konci novembra z Ubisoftu a to z osobných dôvodov. Manceau sa na túto pozíciu dostal v septembri minulého roka: „Z osobných dôvodov Igor vyjadril túžbu odísť z Ubisoftu a po tomto rozhodnutí vás chceme informovať o tom, ako sa k tejto transformácii staviame,“ napísal šéf Ubisoftu Yves Guillemot.
„V rýchlo vyvíjajúcom sa priemysle je nutné, aby sme sa adaptovali. Som vďačný Igorovi za jeho prínos v transformácii Ubisoftu a jeho kreatívneho prístupu a za jeho odhodlanie prinášania nových myšlienok. Igor ako príkladný líder položil základy novej organizácie, ktorá umožní spoločnosti Ubisoft úspešne realizovať jej obsahovú stratégiu s novými procesmi a jasnejšími úlohami a zodpovednosťami.“
Menšiu revolúciu v prístupe k vývoju Ubisoft hier nedávno taktiež naznačil Fawzi Mesmar.