Cena nezávislosti.
Štúdio Kojima Productions je od svojho vzniku jedným z najväčších nezávislých štúdií na svete. A to aj napriek tomu, že od jeho vzniku stála pri Kodžimovi spoločnosť Sony, ktorá mu poskytla financovanie a engine pre jeho hru Death Stranding. Preto sa neraz špekulovalo, či sa v dnešnej dobe, kedy sa herné štúdiá kupujú a predávajú ako na bežiacom páse nestane Kojima Productions členom rodiny PlayStation Studios.
Kodžima však hovorí jasné nie. Počas epizódy svojho podcastu Brain Structure prezradil, že dostal niekoľko „šialene vysokých“ ponúk na predaj svojho štúdia, no on nemá záujem stať sa členom väčšej spoločnosti. Čomu sa vzhľadom na jeho minulosť s Konami ani nedivíme.
„Dovoľte mi, aby som zopakoval, že sme indie,“ zvolal. „Nemáme žiadne väzby a nikto nás nepodporuje. A každý deň ma oslovujú ponuky z celého sveta na kúpu nášho štúdia. Niektoré z tých ponúk sú za smiešne vysoké ceny, ale nie je to tak, že by som chcel peniaze. Chcem robiť to, čo chcem robiť. Preto som vytvoril toto štúdio. Takže kým budem nažive, nemyslím si, že tieto ponuky niekedy prijmem.“
Kodžima tak v súčasnosti podľa dostupných informácií hrá na obe strany. Pre Sony údajne tvorí pokračovanie Death Stranding, zatiaľ čo počas tohtoročnej Xbox & Bethesda prezentácie oznámil spoluprácu medzi Xboxom a štúdiom Kojima Productions. Ďalej tu máme tajuplný projekt Overdose, ktorý môže, no nemusí byť práve tým tajuplným Xbox projektom. Zdá sa však, že Kodžima už čoskoro chystá oficiálne ohlásenie svojej novej hry a ak by sme mali tipovať, tak povieme, že sa s ním asi stretneme na The Game Awards.