Aj to je názor.
Achievementy a trofeje patria u určitej skupiny hráčov k príjemným motivátorom na splnenie všetkého, čo hra ponúka. Samozrejme, existuje veľká skupina hráčov, ktorej sú trofeje a achievementy ukradnuté, no u niektorých neprekoná slastný pocit zo získania „Platiny“ alebo 1000/1000 Gamerscore takmer nič.
A tak ako u hráčov, aj u herných vývojárov majú achievementy/trofeje svojich priaznivcov a odporcov. A do druhej kategórie sa radí Fredrik Thylander, ktorý v súčasnosti pôsobí v štúdiu Ubisoft Massive. V minulosti však pôsobil v štúdiu DICE a pri hre Mirror’s Edge dokonca tvoril zoznam achievementov. Podľa neho sú totiž zlé pre hry.
„Nepopulárny názor: Achievementy/trofeje sú pre hry zlé,“ tvrdí Thylander. „Zužujú hry, rušia a odvádzajú pozornosť a spotrebúvajú zdroje, vďaka ktorým by hra mohla byť lepšia.“
Unpopular opinion : achievements/trophies have been bad for gaming. It narrows games down, it disrupts and diverts attention, and it eats resources that could have made the game better.
— Fredrik Thylander (@Thylander) January 7, 2023
Nakoľko má Thylander skúsenosti priamo s vývojom hier, tak sa veľmi nechceme púšťať do debaty alokácie zdrojov pri vývoji hier. Na druhej strane je však potrebné skonštatovať, že asi nikto by sa neunúval v hrách zbieraním všetkých zberateľských predmetov, ak by to nebolo previazané s achievementami/trofejami.