Všetko bola ilúzia.
Je fascinujúce sledovať sociálne účty rôznych herných vývojárov. Tí vám totiž občas prezradia zaujímavosti o vašej obľúbenej hre, alebo všeobecné fakty z vývoja hier, ktoré prinesú pobavenie alebo poučenie.
A to platí aj o Johnovi Eplerovi, ktorí je v súčasnosti šéfom vývoja Dragon Age: Dreadwolf. Ten totiž na sociálnej sieti Twitter prezradil, že „šprint“ na koňoch v hre Dragon Age: Inquisition bol vlastne iba ilúziou a stlačenie tohto tlačidla reálne vášho tátoša nezrýchlilo.
„Keď „šprintujete“ na koni v DAI, nerobí to veľa, pretože Frostbite nemohol generovať prostredie v úrovniach dostatočne rýchlo, takže sme len pridali rýchlostné čiary a zmenili kameru, aby to bolo rýchlejšie.“
„Len aby bolo úplne jasné, že jazda na koni je rýchlejšia ako chôdza, ale rozdiel medzi normálnym behom koňa a „šprintom“ koňa neexistuje, okrem toho, že to vyzerá rýchlejšie.“
just to be SUPER clear, riding a horse is faster than being on-foot, but the difference between normal horse run and horse ‚sprint‘ is non-existent except for making it look faster
— John Epler (@eplerjc) February 2, 2023
Vtipným je na tejto situácii fakt, že Inquisition obsahoval quest týkajúci sa pretekoch na koni. V praxi to teda znamená, že bez ohľadu na to, či ste tlačidlo na šprint stláčali alebo nie, tak kôň išiel rovnakou rýchlosťou.