Dnešný rozhovor bude iný. Porozprávali sme sa naraz s dvoma respondentkami. Prečo? Lebo sú to sestry, dvojičky a obe sú veľmi sympatické hráčky aj cosplayerky. Isto uznáte, že to je vzácnosť. Spomenuli sme napríklad problémy s cosplayom, problematiku udržania ženských/mužských pŕs v kostýme, aj pár ďalších zaujímavých tém. Dievčatá majú zvyk používať veľa anglických výrazov, tak pre istotu si pripravte Google Translator…
Zdravím vás, dievčatá, mohli by ste sa naším čitateľom trochu predstaviť? Kto ste a čo vás spája s hrami?
M: Zdravím, ja som Martina. Hry hrávame už od útleho veku, tak mám k nim tak nostalgicky blízko. Z čoho neskôr vyplynulo aj ďalšie hobby – cosplay.
V: Ahoj, ja som Veronika. Hrám sa venujem v podstate celý život, keďže môj strýko je IT technik a celá rodina viac – menej geeky založená. Strýko nás zásoboval svojou starou IT technikou odkedy sme boli batoľatá.
Keď si spomeniete na svoje prvé hry, aké tituly to boli?
M: Earthworm Jim, Galaga, Neverhood, veľa tycoonov, Black and white, Duke Nukem, a tak.
V: Haha, Duke Nukem, Neverhood, Dungeon keeper, GTA Vice city a Sims 1 bol uplný trhák.
M: Áno, Sims 1 bola bomba.
Aj minulý rozhovor bol zaujímavý: Martina
Wow, to znie ako čokoľvek naprieč celým žánrovým spektrom. Takže ani jedna z vás sa nešpecializuje na konkrétny žáner?
M: Náhodou, ja mám viac rada žáner sci-fi. A MMO tiež nesmie chýbať.
V: Ja preferujem fantasy RPG. Ale zasa musim povedať, že neodsuzujeme žiadny iný žáner, pokiaľ je hra dobrá a oplatí sa ju hrať. Haha.
Takže tá klasická otázka, ktorú dvojičky dostávajú o telepatii a prepojenosti v hrách celkom nefunguje? Či hrávate aj co-op tak, že nemusíte si nič hovoriť a tá druhá vie?
M: No, telepatia by bola darn sweet, ale, bohužiaľ, takéto superpower vymoženosti nemáme, a ja neholdujem FPS a co-op hrám. Ako aj vo filmoch, mám radšej keď je v hre dobrý príbeh a atmosféra.
V: Ja som raz hrala co-op s bratom, ale to bola katastrofa, som radšej individualista.
A v oblasti cosplay spolupracujete, či aj tam skôr každá za seba?
M: Hmm, ja sa snažím byť taký renesančný človek, ktorý zvláda všetky zručnosti, a ségra pomáha keď nestíham alebo má čas.
V: Ja sa snažím spolupracovať. Maťa je taký cosplay – leader, ja pomáham s čím viem, hlavne props a, samozrejme, je dobré mať živú figurínu, keďže máme obe rovnakú veľkosť oblečenia. Hah.
M: To áno, skoro ako klon. Haha!
Tak predsalen sme našli nejakú výhodu! Ale trošku mi vŕta hlavou ako to ide dokopy. Maťka, ty si menovala MMO medzi svojimi obľúbenými žánrami a tam väčšinou ľudia hrajú s kamarátmi, s rodinou… ani tam herne nespolupracujete?
M: Niekedy, lebo presvedčit niekoho na MMO vôbec nie je ľahké. Hlavne keď potrebujem healera a všetci chcú byť nejaký cool DPS, čiže potom ostanem ako osamelý vlk, ktorý sa občas pripojí do náhodnej party.
V: Ja osobne nie som dobrá v supporte, tak nevyhľadávam MMO, iba RPG.
Takže skôr Skyrim, Zaklínač a podobne?
V: Skyrim je už 5 rokov moja srdcovka.
Tak som trafil, hehe. Ale poďme ku klasickým otázkam tejto rubriky. Som zvedavý, či budete mať podobné názory. Čo si myslíte o prehnane obdarených a málo oblečených hrdinkách hier? (Štýl Lara Croft alebo Quiet z MGS5.)
M: Oh damn, here we go *clenches fist*. Myslím si že nie je zlé prezentovať typ žien, ktoré sú očividne sebavedomé a sebaisté, ale GUYS EVERY DAMN ONE OF THEM?! (Pozn. redakcie: „Ale, chalani, úplne každú?!“). Plus oblečenie v MMO (fem armor atď.) je celá nová kapitola. Všetko čo chcem vidieť v hrách, je trošku diverzity a nie Clone wars™. Pretože na prezentácii záleží. Ak sú hry únikom z reality, tak by bolo asi celkom fajn, keby sa mohli ľudia identifikovať s postavami, za ktoré hrajú. Preto mám rada MMO do istej miery, lebo je tam tvorba postáv.
V: Moja prvá myšlienka je „To sa bude ťažko cosplayovať.“. Haha. Mne osobne vôbec nevadí, čo má ženská postava oblečené, pokiaľ je to teda cool. Osobne sa necítim nijako diskriminovaná. Vo videohrách je výhoda, že všetko ostane tam kde má, aj keď sa dotyčná práve snaží zachrániť svet v spodnej bielizni.
A v reálnom svete pri cosplay ostane všetko tam, kde by malo?
V: O to sa práve všemožne snažíme!
M: Nie, lebo – ehm – gravitácia a fyzika je celkom reálna vec, ktorá existuje v tomto svete, narozdiel od 2D. Haha! V cosplay sa ľudia musia snažit všetko oklamať, aj fyziku. Tak aby to fungovalo.
V: The rage awakens, haha.
M: Eeexactly! *smiech*
Aj so Zuzkou sme sa rozprávali zaujímavo
Takže to je asi celkom bežný problém u cosplay, ak som to správne pochopil. Zvláštne, že som zatiaľ nikdy nevidel nejaké kompromitujúce zábery… máte nejaké?
M: Haha, nie lebo s tým počítam, keď robím strihy.
V tejto súvislosti mi napadá ešte jedna otázka, ktorá je asi dosť nemiestna, netaktná a drzá, ale ja také kladiem maximálne dvakrát za hodinu, takže žiadny strach. Čo ak cosplayerka nemá – povedzme – výbavu ako jej predloha… doplní to nejakou umelou látkou, či vytvaruje kostým do potrebného tvaru, aj keď ho nevypĺňa?
M: Haha, supeeer, konečne to môžem niekomu vysvetliť.
V: Ideš na to, Maťa! Hlavne musíte pochopiť, že v cosplay je veľa vecí klam. Častokrát dievčatá hrajú polonahých chlapov a naopak. A to je len začiatok.
M: Zober si to tak, že je to len ďalší atribút kostýmu, tak ako vlasy, na ktoré sa používajú parochne. Alebo farba na pleť, lebo – čelme realite – nikto nemá prirodzene zelenú pokožku. Tým myslím, že ak k dokonalosti stvárnenia postavy stačia falošné prsia, pretože sú fyzicky nedosiahnuteľné (jedine, ak má niekto pár tisíc na operáciu a potom nemôže robiť cosplay na mužskú postavu), tak áno, je to úplne OK a pre všetkých čo toto čítajú „its not fake advertisment when u dont advertise“.
A je ešte nejaký problém cosplayerov, o ktorom sa nehovorí? Že sa asi riadne v teple potíte, to nám je celkom jasné…
M: Toho je veľa, ale sú samozrejme aj vtipné veci, ako menšia pohyblivosť = prvá cena.
V: Vyrobiť kostým nie je až také ťažké, ako vymyslieť, ako sa doň pohodlne dostať. Hlavne také berserker brnenie.
Počkajte, akože kto sa nemôže hýbať, ten dostáva prvú cenu?
M: Pozri sa na Warhammer 3684638746341 …
Zásadne prvé ceny, čo?
M: Plus prvá cena na Anime Fest v Brne. Vyhral týpek, ktorý mal problém prejsť cez bežné dvere … Vyhral to zaslúžene, lebo tie detaily boly mega ale DEX asi nemal veľmi vysokú. Haha.
OK, tak poďme sa ešte trošku povŕtať vo vašom súkromí. Ste zadané?
M: Áno, prekvapivo som.
V: Zadaná som aj ja, prekvapivo.
Pozrite si a lajknite spoločnú FB fanpage dievčat
Ja na tom nič prekvapivého nevidím. Zoznámila sa aspoň jedna z vás v hre? Lebo tento jav sme tu mali celkom často. Aj som si preto nechal registrovať ochrannú známku Láska na prvý multiplayer™.
V: Ja nie, ale tiež som často počula, že sa pár zoznámil v hre online alebo inej hre, napr. LARP. Znie to celkom romaticky.
M: Nie, ale bolo by to super romantické. Plus Láska na prvý multiplayer™ je podľa mňa úplne super vec. Lepšie ako zoznamky. Ešte keby ten multiplayer bol Journey, tak by som bola úplne „sold“.
Tradičná otázka mimo: Ak by ste mali žiť v prostredí nejakej hry, ktorá by to bola?
M: Ak by som sa mala ocitnúť v nejakej, tak by to bolo asi Sims (ale ja by som bola ten, čo to všetko riadi… woohoo!).
Aha, cítim inšpiráciu v Black and White … a Veronika?
V: Sword art online …nie, robím si srandu. Ak by som mala také staty ako v hre, tak SKYRIM! Ale ak by som mala byť v mojej aktuálnej kondičke, tak mi nepomôže ani The Yawhg.
M: Presne tak, Black and white by bol možno viac cool, ale Sims má smrtku a ufo (sooo ya know the priorities).
Snáď ste neprehliadli tento rozhovor s Andreou
Je mi to jasné. Teraz máte možnosť na záver odkázať čosi naším čitateľom, ale aj tvorcom hier. Čo to bude?
V: Najťažšia otázka rozhovoru. Play games, stay happy?
M: Hmm, like and subscribe. Viac diverzity v hrách a nezabúdajte, prsia nepotrebujú vlastný otvor v breast plate.
Diky za super rozhovor! Nech sa vám darí vo všetkom! Hlavne v hrách a cosplay.
Dnes sme sa teda dozvedeli, že byť cosplyerom ani dvojčaťom nie je také ľahké, ako sa môže zdať. Aj vy poznáte zaujímavú hráčku? Dajte nám o nej vedieť na peter.vnuk@gamesite.sk, alebo na našej fanpage na Facebooku.