Všetci totiž sedia doma a čučia na telku. Teda, keď sa nehrajú.
Epidémia koronavírus (alebo COVID-19) drží mnohých ľudí doma, aj keby si chceli ísť niekam vyraziť. A to automaticky znamená, že si musia nájsť nejaký náhradný program, ktorému sa budú doma venovať. A v mnohých prípadoch táto náhradná činnosť znamená hranie hier, alebo sledovanie filmov/seriálov. A prejavuje sa to aj na infraštruktúre. Napríklad Americký poskytovateľ internetu Verizon zaznamenal až 75% zvýšenie spotreby dát pri hraní hier oproti minulému týždňu, čo je obrovský nárast.
Verizon says that video gaming traffic was up 75% week over week across its network.
General traffic was up 20% WoW. Video streaming up 12% WoW. Social media usage was flat.
The increase is primarily due to lockdowns and self isolation keeping people at home due to COVID-19 pic.twitter.com/Bbb1ehmPhY
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 18. marca 2020
A obrovské zvýšenie spotreby dát hlási aj streamovacia služba Netflix. Došlo to až do takého štádia, že spoločnosť je nútená na najbližších 30 dní znížiť bitrate streamovania v celej Európskej Únii o 25%. Urobili tak na žiadosť Európskej komisie, ktorá vyzvala, aby sa obyvatelia Európskej Únie počas tejto pandémie chovali zodpovedne a zabezpečili fungovanie internetu v týchto časoch.
„Privítali sme veľmi promptnú reakciu Netflixu, ktorá zabezpečí bezproblémovú funkčnosť internetu počas COVID-19 zatiaľ čo zabezpečí aj kvalitný zážitok pre zákazníkov, povedal komisár EU Thierry Breton.
Netflix tak namiesto eliminovania 4K alebo HD streamov jednoducho znížil bitrate čo jemne zníži výslednú kvalitu obrazu, ktorú si však podľa predstaviteľov spoločnosti všimnú iba niektorí.