Včerajšie predstavenie nového prírastku do série Battlefield možno nešlo úplne podľa našich predstáv (o tom, ale inokedy), no hra ako taká určite nevyzerá zle a je zrejmé, že tak ako pred dvoma rokmi, tak aj v tomto roku budeme vidieť epický súboj medzi Battlefieldom a Call of Duty. Aj keď sme sa možno nedozvedeli všetky informácie, tak autori toho prezradili oveľa viac ako ukázali v prvom traileri. Tak si to poďme rozobrať.
Prvým a jednoznačným faktom je to, že Battlefield 5 (okrem toho, že v DICE má zjavne niekto problém s počítaním) je to, že nová hra sa bude odohrávať v období Druhej svetovej vojny. Autori tvrdia, že sa vracajú na začiatok, no nechcú opakovať to, čo sme už videli a preto namiesto známych bitiek, ktoré sme vo videohernej podobe videli minimálne niekoľko tisíc krát sa zamerajú na menej známe udalosti najväčšieho konfliktu v dejinách ľudstva. „Všetci sme boli v Normandii a čistili bunkre vo Francúzsku. V hrách aj vo filmoch. Takže pre nás bolo dôležité dať hráčom niečo nové,“ povedal producent hry Andreas Morell. Ako príklad uvádzajú autori to, že nás tentokrát zavedú do Nórska, Severnej Afriky či Rotterdamu a to preto, aby nám ukázali nové miesta a porozprávali nové príbehy.
Asi sa zhodneme, že Battlefield 1 sa najlepšie hral v Operations móde. Autorom sa podarilo previazať cinematickosť s výbornou hrateľnosťou a v ďalšom diely na tom plánujú stavať. Preto uvidíme Grand Operations. Tento bude po novom okrem máp, ktoré sú prepojené jednotným príbehom bude striedať aj herné módy. Ako príklad uviedli autori Rotterdam, kde sa začína v móde Airborne. Tam bude úlohou hráčov dostať sa za nepriateľskú líniu, vyradiť artilériu, aby mohli postupovať pozemné jednotky. Následne po obsadení prichádza mód Breakthrough, ktorý je vlastne premenovaným módom Operations. Čiže obsadenie území na to, aby útočiaci tým postupoval vpred. Na tretí deň zas budú môcť hráči vidieť Rotterdam zničený z bombardovania. Ak sa útočiacemu tímu podarí zvíťaziť, získajú epické víťazstvo, ak nie prejde sa do dňa č. 4, kedy sa hra prepne do tzv. Last Stand módu. Nábojov je málo, vozidiel ešte menej a keď je jednotka zabitá, nemôžu sa vrátiť do hry, čo kladie obrovský dôraz na koordináciu a oživovanie padlých spolubojovníkov. Tento modulárny herný mód sľubuje veľkú úroveň možností úprav a epické bitky. Okrem toho hra ponúkne aj klasické módy ako Conquest, Domination, Frontlines a Team Deathmatch.
Obrovský dôraz je tentokrát kladený na čaty (squads). Líder čaty má omnoho viac prostriedkov k dispozícii, preto napríklad keď ste v čate, kde si líder neplní úlohy tak ako má, tak po chvíli ho nahradí niekto iný, kto tieto veci nebude ignorovať. Je totiž veľmi dôležité aby si lídri plnili úlohy. Tímové akcie po novom prinesú nové prvky do hrania, ako napríklad vozidlo určené špeciálne pre konkrétnu čatu, V1 raketu, dymovú clonu a ďalšie prvky, ktoré získa čata za plnenie príkazov. Ďalšou obrovskou zmenou je systém oživovania. Po novom môžu všetci príslušníci čaty oživiť svojich spolubojovníkov bez ohľadu na hernú triedu. Toto oživovanie síce trvá dlhšie, ako keď hráte za medika, no opäť to kladie väčší dôraz na spoluprácu a spoločný postup vpred.
Autori sa taktiež rozhodli zmeniť množstvo munície, ktoré pri sebe nesie hráč. Po novom to bude oveľa menšie množstvo, čo opäť raz kladie veľký dôraz na spoluprácu a zásobovanie zo strany spoluhráčov. To isté sa týka zdravia, ktoré sa po novom nebude regenerovať do plnej výšky, pokiaľ vám k tomu nepomôže medik. Zásobovať sa taktiež budete môcť na miestach, ktoré máte obsadené, za predpokladu, že na nich máte vybudované stanovištia. Uvidíme ako táto zmena ovplyvní kemperských snajperov 😊.
Zmeny sa dotkli zbraní, ktoré dostali predvídateľnejší spätný ráz pri streľbe. Veľký dôraz kladú autori aj na stacionárne zbrane rozmiestnené po mape, ktoré budú môcť hráči upevniť na tanky a preniesť ich na strategickejšie miesto, alebo jednoducho strieľať z tanku. Granáty bude konečne možné vrátiť späť alebo ich rovno zostreliť zo vzduchu (ako sme to videli v traileri). Autori taktiež prekopali systém pohybu, pridali nové možnosti a zmenili to, ako prostredie reaguje a vplýva na váš pohyb. Napríklad pohyb v močiari, alebo vo vysokej tráve bude iný, ako pohyb plytkej vode. Zmien sa dočkal aj „spotting“ systém, kde už nebude možné spamovať tlačidlo, no ako konkrétne sa tento systém zmenil, zatiaľ nevieme.
Ďalším pilierom je deštrukcia. V tomto prípade autori zapracovali na veľkých zmenách, kde sú udalosti viac založené na fyzike ako na skriptoch. Napríklad, keď odpálite stenu v budove zvnútra, trosky pôjdu smerom von a vytvoria pre vás možnosť krytia a naopak. Keď odpálite budovu tankom zvonku, trosky pôjdu smerom do budovy. Aby sa kompenzovala deštrukcia autori pridajú do hry možnosť stavať opevnenia. Po novom budú môcť hráči opravovať poškodené časti budov, alebo rovno stavať protitankové opevnenia, ostnatý drôt, miesta na doplnenie munície či pieskové opevnenia a to bez ohľadu na hernú triedu.
{embed_video //www.youtube.com/watch?v=fb1MR85XFOc&t}
EA konečne vyhodilo Premium Pass. Aleluja. Autori sa rozhodli, že budú podporovať hru prostredníctvom rozšírení zdarma cez nový systém Tides of War. Cez tento systém budú autori pridávať nové mapy, nové príbehové rozšírenia, nové kooperatívne misie, nové odmeny a zbrane. Uvidíme, ako autori vyvážia stratu príjmov z Premium Passu, ale hádam sa z Battlefrontu 2 poučili.
Zlepšené sú aj možnosti úprav vojakov. Hráči si budú môcť vybrať nežnejšie pohlavie a upravovať vzhľad svojich avatarov. To isté sa týka aj úpravy zbraní, kde každá zbraň má od 5 po 7 (v závislosti od typu zbrane) častí, ktoré je možné samostatne upravovať. Úpravy sa dotýkajú aj funkčnosti, takže jeden hráč môže na svoj Tiger tank aplikovať zlepšenie výdrže, niekto iný zase zlepšenie ovládania. Tieto úpravy bude možné kúpiť za reálne peniaze, no autori ubezpečujú, že v žiadnom prípade nejde o Pay-to-Win systém, a že konečne sa zbavili RNG systému Battlepackov. Teraz si proste kúpite to, čo budete chcieť.
Kampaň bude pokračovať v tom, čo priniesol Battlefield 1. Krátke a variabilné príbehy, ktoré vás prenesú celým svetom. Udalosti vo War Stories sú inšpirované reálnymi udalosťami. Z Battlefield 3 sa vracia kooperatívny mód. Ten bude podporovať štyroch hráčov a bude sa volať Combined Arms, pričom autori sa budú snažiť preniesť do tohto módu nutnosť spolupráce z multiplayeru.
Dúfajme, že zmeny prinesú do série nový vietor. Hra má naplánovaný dátum vydania na 16. októbra s tým, že First Trial pre Origin Access a EA Acces začína 11. októbra. Hra vyjde pre PC, Xbox One a Playstation 4. O Switch verzii nepadlo ani slovo.