Prvé dojmy vedia niekedy pekne klamať.
Všetci videli logo From Software, všetci videli veľkých bossov, všetci si mysleli, že ide o novú reinkarnáciu Dark Souls. Všetci sa mýlili.
Sekiro: Shadows Die Twice nebude žiadnym Dark Souls klonom, hoci to tak na prvý pohľad vyzeralo. Hra sa totiž bude hrať úplne inak. Dokonca to ani nebude RPG. V hre nenájdete žiadne classy, žiadne staty, žiadne levely, žiadne brnenia, žiadne stratené duše, proste nič, čo ste kedy spájali s Dark Souls, v Sekiro nebude. Sekiro bude akčnou adventúrou.
Hra sa bude odohrávať počas obdobia Sengoku, v ktorom sa bezmenný nindža majúci za úlohu chrániť mladého pána mystického rodu, zrazu ocitá tvárou v tvár na pospas smrti. Po boji s mocným samurajom ostal bez ruky, bezvládny, odsúdený zomrieť. Tým nindžom budeme my a v jeho koži sa vydáme na cestu za pomstou. Nemusíme azda dodávať, žo tréningu v rôznych Dark Souls hrách sa naša cesta rozhodne neskončí inak, než absolútnym víťazstvom. Samozrejme.
Aj napriek tomu, že hra nebude RPG, si budeme vedieť upgradovať našu protézu rôznymi doplnkami slúžiacimi pre rozličné útočné i podporné úkony. Doplnky budú v štýle sekery, ktorá umožní zničiť štíty nepriateľov, vystreľovacieho zariadenia na omráčenie, fakle na zapálenie epriateľov a štitu, ktorým budeme blokovať útoky. To všetko budeme vedieť kombinovať s hlavnou zbraňou, katanou, a prispôsobovať sa tým rôznym podmienkam na bojovom poli.
Veľkou zmenou oproti Dark Souls je vertikálna hrateľnosť. Budeme mať k dispozícii vystreľovací hák, s ktorým sa budeme môcť dostať na rôzne útesy, strechy a podobne. Hák bude môcť byť použitý aj v boji. Režisér hry Hidetaka Mijiazki (Dark Souls, Bloodborne) chcel aby súboje pôsobili takticky, aby súboje boli natvrdo čepeľ na čepeľ, aby vyznelo šermiarské umenie. Tak ako my budeme môcť využívať bloky a parírovať, tak budú aj nepriatelia.
K samurajom akosi patrí aj zakrádanie sa a tichý postupl a preto Sekiro ponúkne aj stealth mechaniky. Pritláčať sa na steny, visieť z ríms, schovávať sa v tráve, to všetko budeme môcť robiť, aby sme nepriateľov pristihli nepripravených voči nečakanému útoku. Nič nebude dopredu nalinkované, ale s problémami sa budeme môcť vysporiadať vlastnými spôsobmi. K tomu prirodzene dopomôže vertikálny level dizajn a otvorené prostredie, ktoré budeme môcť skúmať bez obmedzení.
Smrť v hre bude znamenať zároveň nový život. Po úmrtí sa budeme môcť vzkriesiť okamžite na mieste a vrátiť sa do boja. Táto mechanika obsahuje zaujímavý twist, nakoľko, ak vás zabijú, nepriatelia prestanú mať o vás, respektíve vašu mŕtvolu záujem a pôjdu si po svojom. To budeme môcť využiť vo svoj prospech, vzkriesiť sa a nachytať ich na hruškách.