O realistickej online hardcore simulácii Escape from Tarkov sme napísali nejeden článok. Poďme sa spoločne pozrieť na aktuálny stav hry, ktorý expanduje do obludných rozmerov.
V zásade môžeme povedať, že samotný vývoj síce napreduje a poslednú dobu sa skutočne finalizujú prípravy na otvorený beta test, avšak plány, rôznorodé zmeny a predovšetkým bugy vývoj neskutočne naťahujú. Pred nami je ďalší Gamescom, ktorý už minulý rok mal priniesť spomínaný otvorený beta test. To sa nestalo a s pôvodných plánov nezostalo prakticky nič.
Veľkou zmenou prešiel predovšetkým sieťový kód, ktorý bol podľa analýz jeden z najhorších, aký tu kedy bol. Toto sa citeľne zlepšilo v posledných aktualizáciách, takže sa mohli vývojári sústrediť na ďalší obsah a opravy.
Do hry pribudol nový obchodník, prekopal sa systém prebíjania a páskovania zásobníkov, ktorý tentoraz trvá prakticky rovnaký čas ako v reále. Dočkali sme sa novej lokácie a optimalizácie tých pôvodných. V príprave je ďalší zásadný patch, ktorý by mal celú hru pripraviť na verejný beta test a pravdepodobne sa dočkáme Hideout-u, teda akéhosi útočiska pre hráča.
Hovorí sa o nových frakciách, ktoré však budú nehrateľné. Mala by to byť frakcia kultistov (členovia sekty), vojakov OSN (UN) a frakcie, ktorá bojuje proti Ruskej federácii. Zaujímavým faktom je aj komplexné prerobenie AI, na ktorej sa podieľal aj samotný Nikita Buyanov (šéf vývoja a perfekcionista).
Plány autorov zo štúdia Battlestate Games sú obrovské, avšak čas je neúprosný. Vydanie sa plánovalo ešte v roku 2016, takže je zjavné, že si na seba ušili poriadny bič. Veríte, že sa dočkáme plnohodnotného vydania ešte tento rok?