Oznamuje nové rozdelenie príjmov a schopnosť sám si vydať hru.
Steamu v poslednom období pribúda jeden konkurent za druhým. No vzhľadom na jeho dominantné postavenie v posledných rokoch musia využiť všetky skulinky, aby prilákali užívateľov k svojim službám. Epic to robí cez kupovanie exkluzivity, ponúknutie výhodnejších podmienok a taktiež aj cez fanúšikovskú základňu, ktorá má klienta nainštalovaného kvôli Fortnite.
Prečítajte si tiež
Epic si kupuje exkluzivitu u vývojárov hier, aby prišli na Epic Game Store
Teraz sa pridáva Discord, ktorý len prednedávnom spustil svoj digitálny obchod. Táto populárna služba však od roka 2019 mení podiel, ktorý si berie z každej transakcie, ktorý tak bude za určitých podmienok najnižší na trhu. Discord si totiž z každej transakcie ukrojí iba 10% podiel, čo znamená, že vývojárom zostane celých 90%. Okrem toho Discord umožní „samovydávanie“ hier na obchode, bez ich zásahu, čo je veľký rozdiel oproti striktnému prístupu Epic Games.
„Vyzerá to tak, že v roku 2018 nepotrebujete 30% na to, aby ste vedeli distribuovať hry. Po prieskume trhu sme zistili, že vieme vytvoriť skvelé nástroje pre vývojárov a zároveň im ponúknuť skvelé podmienky. Vývojári si tak môžu nechať 90% z transakcie, pričom zvyšných 10% pokryje naše náklady. Toto číslo sa však ešte v budúcnosti budeme snažiť znížiť.“
Určite sa pýtate, čo je teda momentálne pre vývojárov najvýhodnejšie.
- Discord Store teda ponúka 90% podiel pre vývojára a 10% pre obchod. Ak tvoríte hru na Unreal Engine, Epic si vezme 5% poplatok zo zisku za používanie enginu.
- Epic Games Store ponúka vývojárom 88% podiel zo zisku a 12% si berie pre seba. Výhodou pre vývojárov na Unreal Engine je však to, že v ich prípade im odpadáva 5% podiel z predaja, ktorý sa platí za používanie enginu.
- Steam ponúka 75% podiel pre vývojárov a 25% podiel pre seba, keď hra dosiahne zisk menší ako 1 milión $. Ak táto suma presiahne danú čiastku, znižuje sa podiel Valve na 20%. Samozrejme ak vývojár používa Unreal Engine, platí ešte 5% Epic Games za jeho používanie.
Z tohto je zrejmé, že ak používate Unreal Engine, najvýhodnejšie je vydať hru v Epic Games Store. Ak nie, tak v Discord Store. Valve však momentálne disponuje obrovskou komunitou hráčov a mnohí z nich odmietajú nakupovať hry z iných obchodov, čo môže predstavovať potencionálny stratený zisk. Preto bude veľmi zaujímavé sledovať, ako k celej situácii pristúpia vývojári.