A včerajšia reportáž z Epic Games im dáva za pravdu.
Veľká zhoda okolností spôsobila to, že v priebehu 24 hodín sme sa dočkali dvoch neuveriteľne odlišných pohľadov na vývoj Battle Royale hier. Včera sme vás informovali o 100 hodinách v práci týždenne pri vývoji Fortnite, kde sú vývojári braní ako „telá,“ ktoré síce nemajú príkaz byť v práci tak dlho, no je im jasné, že keď nebudú, tak dostanú padáka. Je to miesto konštantného stresu a tlaku, ktorý na tvorcov Fortnite kladú nadriadení a aj hráči, ktorí očakávajú rýchle pridávanie nového obsahu.
Tvorcovia Apex Legends, štúdio Respawn však vyznáva inú filozofiu. Ich šéf, Vince Zampella prezradil, že neplánujú vydávať patche a opravy tak rýchlo, ako tvorcovia Fortnite, pretože by to koniec-koncov poškodilo vývojárom. Konštantný stres, dlhé hodiny v práci totiž prispievajú k vysokej fluktuácii zamestnancov a keď si chcete ponechať kvalitných vývojárov, musíte k nim pristupovať s rešpektom: „Náš cieľ bol vždy, aby bol Apex Legends hra o sezónach a plánujeme tomuto cieľu zostať verní. Myšlienka „Hej, máme tu niečo extra populárne, takže by sme sa mali snažiť pridávať obsah častejšie!“ tu bola, no zavrhli sme ju. No myslím si, že je to dobrý krok smerom ku kvalite života tímu, ktorý na obsahu pracuje. Nechceme ich „prepracovať“ a znížiť kvalitu obsahu, ktorý chceme ponúkať.“
Zampella však potvrdil, že sa snažia nájsť zlatú strednú cestu medzi tým, aby hráči mali dôvod sa k hre vracať a aby to nedopadlo zle pre vývojárov. Je to však skúšané metódou pokus-omyl a preto sa môže stať, že niektoré veci nevyjdú tak, ako si štúdio naplánovalo. „Všetky zdroje tímu sú sústredené na to, aby dostali hru do lepšieho stavu. Aby sa hrala lepšie a aby mala viac obsahu a to dosiahneme tak, že sezóny budú lepšie.“
Či to však hru zastabilizuje, to je otázne.
Prečítajte si tiež