Odpovede na pálčivé otázky sú tu.
Valve včera na fórach Reddit usporiadalo AMA (Ask me anything) s tvorcami očakávanej VR hry Half-Life: Alyx a členovia komunity a fanúšikovia série tak mali ideálnu možnosť spýtať sa na veci, ktoré im nedali spávať. Valve tím v zložení Robin Walker, Jamaal Bradley, David Feise, Greg Coomer, Corey Peters, Erik Wolpaw, Tristan Reidford, Chris Remo, Jake Rodkin, a Kaci Aitchison Boyle sa tak museli najprv prehrýzť otázkami typu: Prečo to nie je klasická, ale VR hra?, no nakoniec sa dostali k tým relevantným.
Čo sme sa teda dozvedeli?
- Hra je podľa slov tvorcov takmer úplne dokončená a jediné na čom momentálne ešte pracujú je finálna scéna v hre a tvorcovia sa podieľajú aj na testovaní hry
- Dôraz je momentálne kladený na opravu bugov a generálny „polish,“ čiže bežné záležitosti, ktoré sa riešia tesne pred vydaním
- Autori zároveň tvrdia, že odklad hry by nastať nemal a skutočne sa jej teda dočkáme v marci 2020
- Zbrane v hre drží postava vždy iba v jednej ruke. Čiže aj keď pravou rukou mierite zbraň, tak ľavá ostáva voľná
- Vykonávanie dvoch činností dvoma rukami bolo veľkým dôrazom pri vývoji hry. Druhá ruka bude mať totiž na starosti Gravity Gloves, pohyb, interakcie vo svete a baterku
- Systém inventára je dizajnovaný tak, aby udržal hráčov v hre a nezaťažoval ich zbytočným brázdením menu
- Autori sa taktiež vyjadrili k tomu, že hra bola ohlásená relatívne neskoro voči dátumu vydania a ich argument spočíva v tom, že je to prvá príbehová hra od Valve za veľmi dlhú dobu a tak si chceli byť istí tým čo ukážu
- Navyše, vývoj netrval až tak extréme dlho, pretože pôvodne sa projekt nezačínal ako Half-Life hra
- Hlavná postava Alyx bude mať vlastný hlas, ktorý jej prepožičia Ozioma Akaga, čo nie je dabingová herečka, ktorá Alyx dabovala v Half-Life 2. Autori však zmenu odôvodňujú nižším vekom tejto postavy
- K výskytu známych postáv sa tvorcovia vyjadrovať nechceli, nakoľko nechcú kaziť prekvapenie
- Na projekte pracoval z pozície poradného orgánu aj tvorca scenára prvých dvoch hier, Marc Laidlaw
- Valve popri hre zatiaľ neplánuje vydať aj oficiálny Source 2 SDK. Možno v budúcnosti, pretože si to vyžaduje veľa práce
- V hre nebude chýbať cesta vlakom. Pretože podľa Valve je ilegálne vydať Half-Life hru, ktorá neobsahuje aspoň jednu sekciu cestovania vlakom
- Na hre pracuje približne 80 vývojárov
- Prejdenie hry by malo trvať podobný čas, ako pri Half-Life 2
Celú AMA si môžete prečítať na tomto odkaze.
Zdroj: Reddit