Asi ho aj čoskoro uvidíme v hrách.
Momentálnym hitom multiplayerových hier sú Battle Passy, alebo rovnaké systémy s iným z názvom. Ich princíp spočíva v tom, že si kúpite Battle Pass a následne ho hraním/plnením výziev levelujete a za každý level získavate odmenu a to lineárnou postupnosťou. Práve ich transparentnosť je veľkým lákadlom.
Zdá sa však, že EA uvažuje o tom, že do systému Battle Passov prinesie zmeny, ktoré môžu tento koncept zmeniť raz a navždy. Spoločnosť si totiž dala patentovať nelineárny Battle Pass systém na použitie vo svojich hrách.
Namiesto lineárneho postupu Battle Passom by tento nový systém mohol dať hráčom možnosť vybrať si, ktoré odmeny si chcú odomknúť ako prvé. Samozrejme, aj tu by boli aplikované určité pravidlá odomykania odmien, ktoré by určili vývojári.
„Sezónny systém odmien dá hráčom nelineárnu mapu, ktorá im umožní vybrať si ako postupovať odmeňovacou mapou pri levelovaní virtuálnej postavy na účte hráča vo video hre. Táto virtuálna mapa je vizuálnou reprezentáciou nelineárnych ciest, ktoré môže užívateľ zvoliť pri postupe hrou a to na základe odmien, ktoré preferuje získať. Táto odmeňovacia mapa poskytuje sériu odmeňovacích prepojených uzlov, čo vytvára viaceré možnosti, ktoré si môže hráč pri odomykaní zvoliť.“
Uvidíme teda, či sa implementácie tohto systému dočkáme v niektorej z EA hier.