Zlé, zlé a zlé.
Pred niekoľkými týždňami vyšla nová hra Crucible, ktorá vzišla zo spolupráce Amazon Game Studios a Relentless a ak ste si to náhodou nevšimli, tak sa vám ani nedivíme. Z akéhokoľvek uhla pohľadu je totiž hra obrovským zlyhaním, čo podtrhuje fakt, že sa snažila presadiť vo veľmi populárnom žánri s obrovskou konkurenciou.
Tak si to zoberme pekne po poriadku. Crucible vyšiel s troma veľmi rozličnými hernými módmi, čo by bolo okej, pokiaľ by sa nesnažila byť zároveň „hero-shooter“ hrou, kde sú role na bojisku a tímová spolupráca veľmi dôležité. A teda zatiaľ čo hlavný mód s názvom Heart of the Hives ako-tak fungoval, tak zvyšné dve Alpha Hunters a Harvester Commander nefungovali vôbec. K tomu si môžete prirátať problémy s balansom, problémy s netcode a hromadu ďalších problémov a výsledkom je fakt, že niekoľko týždňov po vydaní má hra počas „peak“ hodín menej ako 900 súčasne hrajúcich hráčov.
Hra je očividne nedokončená a potrebovala by minimálne pol roka aktívneho vývoja a zdá sa, že na záchranu je už teraz neskoro, pretože prvý dojem bol vyslovene zlý. A dojem je ešte horší vzhľadom na to, aké ambície v hernom priemysle má Amazon.
Zdá sa však, že vývojári sa nevzdávajú. Šéf vývoja Colin Johanson v najnovšom blogu prezradil, že hru čakajú veľké zmeny. V prvom rade vývojári z hry dočasne odstránia dve herné módy, aby sa mohli sústrediť výlučne na ten najväčší, Heart of the Hives. Okrem toho štúdio odkladá začiatok prvej sezóny v hre, ktorá sa mala začať v priebehu júla a štúdio ju vydá až vtedy, keď „im komunita naznačí, že hra je pripravená na prvé podujatie.“
Otázkou však zostáva, či počas procesu úprav bude okolo hry vôbec nejaká komunita. Pretože toto vyzerá na veľmi rýchlu smrť.