Herné prostredie sa dočkalo výrazných zmien.
Nie len hrateľnosť v remaku prvého dielu Mafia sa zmení. Zmení sa aj mesto v ktorom mnohí z nás strávili desiatky hodín, Lost Heaven. A štúdio Hangar 13 nám v novom blogovom príspevku priblížilo, aké veľké zmeny môžeme očakávať. V prvom rade štúdio skonštatovalo, že aj keď mesto sa dočkalo veľkých zmien, tak všetky boli robené „s láskou“ a tak, aby si uctili fanúšikov jednotky. Dôvody na zmeny spadajú do kategórie technologických zlepšení (od vydania pôvodnej hry ubehla dlhá doba), zmien v hrateľnosti a hernom dizajne.
Vývojári pri dizajnovaní nového Lost Heaven vychádzali z geometrie pôvodného mesta, takže umiestnenie častí mesta a hlavných ciest by malo zostať rovnaké a celé mesto budete mať sprístupnené prakticky hneď od začiatku bez neviditeľných bariér a bez nahrávacích obrazoviek.
Mesto má však viac výškových budov, ktoré boli skonštruované v povojnovom období a Chinatown má viac špecifickú architektúru, ktoré berie na zreteľ Čínske komunity, ktoré sa v pôvodnej hre nenachádzali. To všetko s oveľa vyššou dohľadnosťou oproti pôvodnej verzii jednotky.
Autori znovu potvrdili, že do hry pribudnú motorky. Pri úniku pred políciou vám po novom poslúžia nové skratky a bočné uličky a tie hlavné ulice boli zas prepracované tak, aby zlepšili vás zážitok z jazdenia po meste. Zároveň však chceli, aby hráči počas hrania využívali čo najviac hernej mapy a preto premiestnili niektoré budovy a to na základe analýzy dát.
Každá časť mesta Lost Heaven má špecifický vzhľad a atmosféru a ten sa kompletne mení pri striedaní dňa a noci a pri zmene počasia. Tieto zmeny ovplyvňujú aj správanie NPC postáv a to, koľko sa ich na ulici vyskytuje.
Takže aby sme si to zhrnuli. Niektoré budovy v meste sú po novom úplne inde, pribudli nové uličky, mesto sa otvorilo a zároveň je vizuálne krajšie. To, ako dopadne zvyšok hry sa dozvieme 25. septembra 2020.