Toto nám zodpovedalo množstvo otázok.
Práve sa mi naozaj uľavilo. Vyzerá to totiž tak, že tvorcovia Mafia: Definitive Edition sa naozaj nakoniec zavďačia všetkým. Potešia hráčov zo starej školy, a aj tých mladších. Doteraz sme vedeli množstvo informácií o chystanom remaku, ale jedna z tých podstatných otázok stále visela vo vzduchu. Ako sa Mafia: Definitive Edition bude hrať? Množstvo fanúšikov malo obavy, že moderné prvky hre uškodia na toľko, že jednoducho stratí svoje pôvodné čaro. Mafia: Definitive Edition bude obsahovať tiež niekoľko herných režimov, ktoré vám pomôžu uľahčiť priechod hrou. Majú obsahovať voľby nastavenia asistencie pri mierení, nastavenie ovládania vozidiel či policajnej aktivity.
Prečítajte si tiež
MEGAČLÁNOK: Všetko čo vieme o Mafia: Definitive Edition
Práve neželanému efektu, ktorý by spôsobil stratu pôvodného zážitku z hry sa chcú v Hangar 13 Games vyvarovať. Predstavili preto režim „Classic Difficulty“. Do prerobenej Mafie sa vďaka tomu vráti veľa drobných, ale kľúčových detailov. Avšak tvorcovia v blogovom príspevku upozorňujú aj na to, že niektoré prvky, ktoré boli príliš frustrujúce, budú vyladené. Napríklad legendárna milovaná a nenávidená závodná misia Fair Play.
Takto vyzerá zhrnutie všetkých kľúčových vlastností klasickej náročnosti:
- Prebíjanie zbraní – po prebití zbrane v klasickej obťažnosti vám (presne ako tomu bolo pôvodne) nezostanú zvyšné náboje v zásobníku, ale prídete o ne.
- Polícia bude pozornejšia a bude pokutovať aj najmenšie priestupky.
- Ukazovateľ, ktorý znázorňuje GPS navigáciu na ceste bude vypnutý.
- Lekárničky budú oživovať menej zdravia. Automaticky sa doplní len 20% – takže áno, automatická regenerácia zdravia tu bude prítomná.
- Nepriatelia budú húževnatejší, budú spôsobovať viac poškodenia a lepšie sa vyhýbať útokom
- Ovládanie vozidiel ponúkne režim Simulácia
Tvorcovia ďalej približujú, že aj keď klasická obťažnosť sa bude približovať pôvodnému zážitku hry, nebude až taká nemilosrdná, ako bola v niektorých momentoch pôvodná hra a tieto veci (ako spomínaný závod) budú optimalizované. Zážitok ale stále ponúkne výzvu evokujúcu staré dobré časy. No a nakoniec už len toľko, že ak vydržíte na klasickej obťažnosti celú hru, získate za tento výkon trofej. Vraj sa ale neskôr nemáme sťažovať, lebo sme boli varovaní!
V režime klasickej obťažnosti bolo naším cieľom ponúknuť možnosť zahrať si hru, ktorej pokorenie bude veľkým úspechom a zároveň obrúsiť niektoré prvky, ktoré by mohli byť frustrujúce. Dobrým príkladom je závod v misii Fair Play: Našim cieľom pri všetkých predvoľbách obťažnosti je ponúknuť o troška menej náročnú hru oproti originálu, pretože práve tu sa veľa hráčov zaseklo a nebolo schopných závod úspešne dokončiť. V režime klasickej obťažnosti je úspešné zvládnutie závodu naďalej veľmi náročné, avšak s dostatkom trpezlivosti a tréningu dosiahnuteľné.
Prakash Choraria, Hangar 13 Games