Jeden preklep vytvoril v Microsoft Flight Simulator obrovský obelisk

Jeden preklep vytvoril v Microsoft Flight Simulator obrovský obelisk

 

Nie, nie je to bug hry.

Microsoft Flight Simulator je už niekoľko dní vonku a okrem známych problémov za ktoré je hra kritizovaná na Steame to vyzerá na viac ako dôstojného prírastku do série.

Počas hrania si však mnohí hráči všimli nezvyčajný úkaz, ktorý sa nachádzal v Austrálii. Išlo o obrovskú monolitickú stavbu, ktorá mala niekoľko desiatok poschodí v prostredí, kde očividne nemá čo robiť. Pochopiteľne, najlogickejším vysvetlením je to, že ide o bug a tak ho užívatelia nahlásili.

Nakoniec sa však ukázalo, že nejde o bug a táto obrovská budova vznikla jednoduchým preklepom. Microsoft Flight Simulator totiž na zobrazenie celej zemegule používa podklady z Microsoft’s Bing Maps, ktoré sú následne buď ručne, alebo prostredníctvom algoritmov zapracované do herného prostredia. Práve vďaka tomu je v hre k dispozícii celá zemeguľa.

A tým, že dáta sú „vyťahované“ z máp, tak keď sa v mapách ocitnú chybné dáta, tak tie sa samozrejme prenesú aj do hry. A presne to je prípad tejto obrovskej budovy. Univerzitný študent Nathan Wright totiž počas svojho štúdia upravoval dáta v OpenStreetMap a namiesto toho, aby tejto budove priradil počet poschodí 2, čiže tak, ako je to v skutočnosti, tak tam omylom napísal 212.

„Myslím si, že je to vtipné, pretože to bolo prvý krát, čo som používať OpenStreetMap dáta. Používal som ich na univerzitný projekt a musel som tam doplniť dáta pre ostatných. Nemyslel som si, že to ešte niekedy uvidím.“

Samozrejme, to neznamená, že Microsoft Flight Simulator je bez vtipných bugov. Jeden z nich napríklad premenil Buckinghamský palác na kancelársku budovu.

Zdroj: TheVerge

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk