Stratil Blizzard dôveru voči tomuto žánru?
Týždeň po tom, čo štúdio Blizzard oficiálne oznámilo ukončenie aktívnej podpory RTS hry StarCraft II s dodatkom, ktorý viac-menej hovoril o tom, že pokračovanie tak skoro očakávať nemáme, prichádza celkom prekvapujúca správa.
Veľkú skupina vývojárov totiž odišla zo tohto štúdia a založili si úplne nové štúdio s názvom Frost Giant Studios. A vzhľadom na to, že väčšina nových vývojárov v tomto novom štúdiu pracovala na StarCraft II tak to vyvoláva otázniky smerom k budúcnosti tohto žánru v štúdiu Blizzard.
Štúdio Frost Giant Studios má iba jedinú úlohu – priniesť skvelé real-time strategické hry: „Mali sme tú česť pracovať v tých najväčších herných spoločnostiach. Teraz je rad na nás, aby sme prebrali štafetu skvelého rozprávania príbehu a inovatívnej kooperatívnej hrateľnosti a skvelého e-šport zážitku, ktorý robí RTS hry skvelými.“
Súčasný tím štúdia tvoria
- Tim Morten (StarCraft 2, C&C: Generals 2)
- Tim Campbell (Warcraft 3: The Frozen Throne, Wasteland 3)
- Cara LaForge (Blizzard e-sports)
- Jesse Brophy (StarCraft 2, Diablo 4)
- Ryan Schutter (StarCraft 2)
- Kevin Dong (StarCraft 2)
- Jospeh Shunk (StarCraft 2, Warcraft 3: Reforged)
- Austin Hudelson (StarCraft 2)
- Mickey Neilson (Blizzard)
Tim Morten prezradil webu VentureBeat, že sa nové štúdio rozhodli založiť nie preto, že by RTS žáner Blizzard viac nezaujímal, ale preto, že Blizzard pracuje na mnohých projektoch a na RTS žáner nezostáva veľa času a priestoru: „Vedel som, že je čas sa posunúť z Blizzardu a tak som začal zbierať peniaze na vývoj novej RTS hry. Bol som ohromený ako táto suma narástla a pokračuje v raste.“ Tvorcom sa totiž zatiaľ podarilo vyzbierať 4,7 milióna dolárov.
Mimochodom, ide o ďalšie štúdio, ktoré vzniklo po odchode niekoľkých vývojárov z Blizzardu. Nedávno ohlásil vznik hneď dvoch štúdií bývalý šéf Blizzard Mike Morhaime.