Ten totiž začína nebezpečne padať.
Už aj manažment štúdia CD Projekt RED priznal, že toto sa veľmi nepodarilo. Svojim zamestnancom totiž rozposlali interný e-mail v ktorom ich informovali, že zamestnanci sa dočkajú odmien za vývoj hry, aj keď hra nesplní stanovené podmienky na vyplatenie tohto bonusu.
Štruktúra bonusu totiž bola pred vydaním hry stanovená tak, že zamestnanci naň budú mať nárok iba v prípade, ak dosiahne hra na známej stránke Metacritic priemer hodnotení 90/100 a viac. A aj keď na Metacritic zatiaľ svieti presne 90/100, tak to už dlho nemusí byť pravda. Úvodné recenzie totiž priemer stanovili na 92/100, no odvtedy hra spadla už o dva body.
Teraz už bude tento priemer na Metacritic irelevantný a zamestnanci sa svojich prémií dočkajú: „Pôvodne sme mali bonusový systém, ktorý sa zameriaval na hodnotenie hry a dátum vydania, no po uvažovaní sme sa rozhodli, že tieto merateľné ukazovatele nie sú za daných okolností fér. Podcenili sme čas a zložitosť, aby sa táto hra stala realitou a napriek tomu ste (adresované zamestnancom) robili všetko preto, aby ste hráčom dodali ambicióznu a špeciálnu hru,“ napísal v internom e-maili šéf štúdia Adam Badowski.
Systém podľa zamestnancov štúdia fungoval tak, že každý mesiac rozdali lídri jednotlivých tímov konkrétnym zamestnancom „tokeny“ v podobe loga štúdia a to podľa snahy a uváženia. Tieto tokeny sa následne pretransformovali na bonusy v prípade, že by boli dodržané vyššie uvedené kritériá. Teraz je však isté, že tieto bonusy vyplatené budú a to ako bonus k bežnému platu a podielu na ziskovosti firmy.