Kauza z čias minulých.
Červená, zelená, modrá. Tri farby, ktoré reprezentovali sklamanie fanúšikov Mass Effect 3 po dohraní trilógie. BioWare totiž muselo kvôli časovej tiesni značne osekať svoje ambície a výsledkom bol koniec hry, ktorý priniesol vlnu hejtu a kontroverziu, ktorá bola v tesne po vydaní jednou z veľkých tém v hernom priemysle.
Hráči požadovali nápravu a štúdio im trochu vyhovelo, keď vydali DLC s názvom Extended Cut, ktorý rozšíril posledné momenty v koži Sheparda o nové scény, no základné posolstvo neuspokojivého finálne ostalo nezmenené. A tak to ostane aj v Mass Effect: Legendary Edition a to aj napriek tomu, že ani niektorí vývojári neboli s koncom trilógie spokojní.
Prezradili to bývalý scenárista Jay Turner a dizajnér Patrick Morgan, ktorí si zaspomínali na dobu, kedy BioWare ukončovalo trilógiu
„Myslím si, že by bolo pre mňa jednoduché povedať: „Celý čas som vedel, že je to nahovno.“ Ale musím priznať, že som mal pochybnosti. Keď som hral hru, tak som si myslel, že koniec je celkom OK, vzhľadom na to, že Mass Effect 3 bol ukončením trilógie, no keď som hru hral neskôr, tak som si uvedomil, že moje rozhodnutia iba zmenili farbu explózie v záverečnej cutscéne,“ povedal Turner.
Morgan dokonca prezradil, že časť štúdia tlačila na to, aby bol koniec upravený: „Pamätám si, že som čítal základnú štruktúru príbehu a bol som smutný, pretože som cítil, že na žiadnych z mojich rozhodnutí nezáleží. Poslal som preto email v ktorom som ho skritizoval, no nikdy som sa nedočkal odpovede.“
Scenárista hry Chris Hepler však kontruje, že Extended Cut upravil koniec tak, aby s ním boli spokojní aj hráči a dal tvorcom „druhú možnosť vytvorenia konca, ktorý uznával rozhodnutia, ktoré robil hráč počas trilógie.“
Tak či onak, koniec Mass Effect 3 bol jedným z dôvodov, prečo BioWare pri Mass Effect: Andromeda opustilo Mliečnu dráhu. V novom Mass Effect by sme sa však mali vrátiť späť do našej galaxie a do doby po Shepardovi, takže uvidíme, aký koniec si BioWare vyberie ako ten „správny.“