Nutnosť vrátenia peňazí.
Vydanie Cyberpunk 2077 si štúdio CD Projekt určite tak neprestavovalo. Hra bola neslávne stiahnutá z Playstation Store po tom, ako sa prišlo na to, ako zle je na tom verzia pre staré konzoly a do dnešného dňa sa tam hra v predaji neobjavila. Reálne dopady však vidíme až na financiách štúdia.
Ako písal kolega Mário, hra je na prvý pohľad masívnym úspechom. Veď do konca roka 2020 predala 13,7 milióna kópií, čo sa nepodarí hocikomu. Navyše, spoločnosť mala tržby vo výške 563 miliónov dolárov (z čoho bola viac ako polovica vo forme čistého zisku) a nakoľko akcionárov zaujíma najmä toto číslo, tak by sa mohlo zdať, že napriek nepríjemnej pachuti to dopadlo dobre.
Lenže to samozrejme nie je celý príbeh. CD Projekt totiž súhlasil s rozšírenou možnosťou vrátenia peňazí na všetkých konzolových platformách a mnoho hráčov hru aj vrátilo. Najprv sa hovorilo o sume 2,17 milióna dolárov, čo je viac-menej neškodná suma, no ďalšie pohľady do finančnej správy spôsobili, že toto číslo výrazne narástlo.
Vo finančných dokumentoch totiž CD Projekt prezradil, že okrem 2,17 milióna dolárov, ktoré minuli na kompenzáciu za vrátenie kópií hry cez „Help me refund“ program totiž štúdio minulo v roku 2020 ďalších 10,65 milióna dolárov vo forme „krátkodobých žiadostí na vrátenie peňazí,“ ktoré pokrývajú obdobie do konca roka 2020. A aby toho nebolo málo, tak na rok 2021 má CD Projekt pripravených ďalších 38,3 milióna dolárov na pokrytie žiadostí o vrátenie peňazí na tento kalendárny rok.
Celkový finančný dopad na systém vrátenia peňazí za Cyberpunk 2077 sa tak vyšplhal na 51 miliónov dolárov, čo je 9% z celkových tržieb štúdia v roku 2020. Navyše, ako všetci vieme, štúdio trpí aj masívnymi ušlými ziskami. Jednak kvôli tomu, že hra nie je dostupná na Playstation Store a zároveň preto, že bola pošramotená povesť hry a štúdia.
A zdá sa, že ohromení nie sú ani akcionári štúdia. Od svojho vrcholu v cene akcií (446 PLN) totiž hodnota spoločnosti neustále padá a momentálne je na úrovni 170 PLN čo je suma za ktorú sa akcie CD Projektu predávali naposledy v januári 2019.
Štúdio tak bude mať čo robiť, aby tento „bordel“ upratalo. Isté zmeny sa už udiali a next-gen patch je stále na ceste, no uvidíme, či to bude stačiť.