Next-gen dorazil aj tam.
Jednou z nových softvérových inovácii, ktoré priniesol Microsoft vydaním Xbox Series X/S generácii konzol je technológia DirectStorage, ktorá má dôležitú úlohu. Ide totiž o API, ktoré má využiť rýchlosti SSD diskov a rozviazať tak dizajnérom hier ruky. Tí tak budú môcť vytvárať živšie a väčšie prostredia a nebudú sa musieť spoliehať na spomaľovacie sekvencie v hrách, ktoré majú za úlohu uvoľniť pamäť vymazaním starých assetov a nahraním nových assetov.
Nakoľko má však Microsoft ruky namočené aj do PC biznisu, tak je v ich najlepšom záujme, aby túto technológiu priniesli aj tu a presne to sa aj stalo. Microsoft totiž oznámil vydanie SDK pre DirectStorage a vývojári tak môžu začať s implementáciou tejto technológie do svojich hier. Len tak mimochodom, nedávno sme vás informovali o tom, že Forspoken bude pravdepodobne prvou hrou, ktorá bude DirectStorage využívať.
Prečítajte si tiež
Forspoken bude prvou hrou s podporou DirectStorage na PC
The DirectStorage team is pleased to share that the runtime is now publicly available! Check out our blog post here for more details: https://t.co/WFnjjlfDAW
— DirectX 12 (@DirectX12) March 14, 2022
DirectStorage je však technológia určená iba pre operačný systém Windows 11 a ak ju teda chcete využívať a ste na Windows 10 (alebo nebodaj Windows 7), tak pri hrách s využitím DirectStorage budete asi musieť prejsť na najnovší operačný systém Microsoftu.