Rovnaký generačný skok ako pri DLSS?
Výrobcovia grafických kariet sa v poslednej dobe pustili do vojny v technológiách na rekonštrukciu obrazu. Asi nespochybniteľným vedúcim je spoločnosť Nvidia so svojou DLSS technológiou, ktorá má však zásadné obmedzenia – funguje iba na RTX kartách. Na rozdiel od toho je FSR od AMD menej efektívna, no je dostupná na všetkých moderných grafických kartách, čo jej môže pomôcť v rýchlejšom rozšírení.
AMD si však uvedomuje, že prvá generácia FSR má svoje výrazné nedostatky a tak v posledných mesiacoch usilovne pracovala, aby priniesla niečo viac konkurencie schopné – a táto vylepšená verzia sa volá FSR 2.0.
Podľa AMD prinesie FSR 2.0 „nový level“ upscalingu v hrách a to hlavne v oblasti kvality. Podobne ako prvá generácia, aj FSR 2.0 je graficky agnostickou technológiu a tak ju spustíte aj na AMD a aj na Nvidia grafických kartách. Táto technológia príde v druhom kvartáli 2022. Druhá generácia prinesie nahradenie spatial algoritmu temporal algoritmom. Taktiež ponúkne zlepšenie antialiasingu pre vyššiu kvalitu obrazu.
AMD tvrdí, že FSR 2.0 je „oveľa lepší“ ako prvá generácia a na vyšších stupňoch poskytuje „rovnakú alebo lepšiu kvalitu obrazu“ oproti natívnemu rozlíšeniu. AMD však zároveň potvrdilo, že ani druhá generácia FSR nebude využívať machinelearning.
Konkurencia však pribúda. Intel nedávno predstavil svoju vlastnú technológiu XeSS a Nvidia neustále vylepšuje svoj DLSS a tak sme zvedaví, čo sa podarí AMD s druhou generáciou FSR.
Prvou hrou s oficiálnou podporou FSR 2.0 je Deathloop od Arkane. A v Performance móde sa framerate hry takmer zdvojnásobil oproti natívnemu 4K rozlíšeniu.