Ako v realite.
Už od roku 2020 sa postupne dozvedáme, čo dokáže nová generácia Unreal Engine. A zatiaľ čo čakáme na hry, ktoré využijú potenciál technológie, tak nás občas ohromí. A toto „demo“ naozaj ohromilo.
Ide o výtvor Lorenza Draga, ktorý za pomoci Quixel Megascans a technológie Lumen vytvoril pôsobivé demo. Tak pôsobivé, až máte na začiatku pocit, že ide o realitu. No nemýľte sa – ide totiž o zábery etchū-daimon stanice v Tokiu a na tento fakt prídete v momente, kedy sa „vypne“ slnko.
Ak ste sa však potešili, že takéhoto vizuálu sa v hrách dočkáme už čoskoro, tak vás musíme vyviesť z omylu. Takýto vizuál je totiž tak náročný na výpočtovú silu, že maximum, ktoré sa podarilo tvorcovi dosiahnuť bol framerate 7FPS. Následne však zachytené zábery zrýchlil a výsledkom je video vyššie. A to dokonca ani nepoužil druhú kľúčovú technológiu Unreal Engine 5, Naninte.
Podľa tvorcu by sa dal dosiahnuť vyšší framerate, no tam by už pochopiteľne musel siahnuť po okliešťovaní kvality vizuálu. Zároveň však priznal, že ak by sa pohral viac s optimalizáciou, tak možno by dosiahol o niečo lepší výkon.