To tvrdí Microsoft.
Microsoft predstavil novú verziu svojej technológie DirectStorage s číslovkou 1.1 a to už čoskoro. Po vydaní prvej verzie DirectStorage v marci tohto roka prinesie verzia 1.1 zásadné vylepšenia vďaka dekompresii za pomoci GPU. Podľa Microsoftu išlo o „jednu z najžiadanejších funkcií zo strany vývojárov.“
Dekompresia za pomoci GPU presúva prácu na dekompresii z procesora na grafický čip čím by sa celý proces mal rapídne zrýchliť (údajne až trojnásobne) a tým pádom by sa okrem iného mali aj výrazne skrátiť nahrávacie časy hier: „Dekompresia sa zvyčajne vykonáva na procesore, pretože kompresné formáty boli v minulosti optimalizované len pre procesory,“ vysvetľuje Cassie Hoefová, senior programová manažérka v spoločnosti Microsoft. „V DirectStorage 1.1 ponúkame alternatívnu metódu tým, že namiesto toho presúvame dekompresiu týchto aktív na GPU – známu ako dekompresia za pomoci GPU.“
Later this year, we will be releasing DirectStorage 1.1 with GPU Decompression! If you’re curious to learn more, we’re sharing a sneak peek 👀 of the release in our latest blog: https://t.co/6zSrKnMeGg#DirectStorage
— DirectX 12 (@DirectX12) October 13, 2022
Táto funkcia bude dostupná pre operačné systémy Windows 10 a Windows 11, no Microsoft dodal, že pre IO stack vo Windows 11 boli vykonané dodatočné optimalizácie, ktoré zabezpečujú ešte lepšie fungovanie tejto funkcie. Túto technológiu však budú musieť do svojich ovládačov zakomponovať aj spoločnosti AMD, Nvidia a Intel, čo sa očakáva koncom roka.
Prvá PC hra s podporou DirecStorage, Scorn, vychádza paradoxne práve dnes. Ďalšou hrou s podporou DirectStorage by mala byť januárová hra Forspoken.
Microsoft dodal, že táto technológia nie je potrebná pre Xbox Series X/S konzoly, nakoľko tie disponujú samostatným hardvérovým blokom na dekompresiu.