Keď bol Doom 3 najlepšou hrou, najväčším hitom a stelesnením pekla, ešte boli v móde herné časopisy. Práve tam som sa po prvýkrát o Doom 3 dočítal, a keď som sa neskôr k samotnému strieľaniu dostal, bol to zážitok. Na celý život, asi ako keď po prvýkrát sadnete na bicykel. DOOM Open Beta bolo ako nasadnúť do kočíka; jazda je fajn, ale za chvíľu z toho vyrastiete.
Možno so mnou nebudete súhlasiť, ale vedzte, že tento ortieľ prichádza od človeka, ktorý v detstve miloval Unreal Tournament (ale mame ani muk). Išlo o hru krvavú, brutálnu a veľmi priamočiaru: zabi, alebo budeš zabitý. A ak ste si to doteraz nespojili, poviem to narovinu; multiplayerová časť hry DOOM je niečo veľmi, veľmi podobné starému Unrealu. Ten bol super – vtedy –, no dnes by neobstál, a rovnako neobstojí ani peklo v réžii viac než jedného hráča.
Počas víkendového beta testovania nám Bethesda odomkla dve mapy, relatívne podobné interiérovým zameraním a prevahou úzkych chodieb, ďalej jedného démona a niekoľko kozmetických vylepšení pre vašu postavu. Priznám sa, mám rád, keď si môžem svoje alter ego upraviť. Nafarbiť brnenie a arzenál, skombinovať drsnú helmu s ešte drsnejším prsným pancierom – ako hovorím, paráda. Škoda len, že konečnom dôsledku svoju postavu aj tak nevidíte (hold FPS), takže druhý najsvetlejší moment celej mojej hry mi svietil akosi poza chrbát.
Nehovoriac o tom, že obzerať si cudzie outfity v dynamickej PvP strieľačke je pekelne blbý nápad.
Najväčší dojem vo mne zanechali chvíle, keď som sa nepozorovane dostal k nepriateľovi a v sprievode špeciálnej cut-scény som ho štýlovo vymazal z mapy. A potom ďalšieho. A ďalšieho… až pokiaľ som nenarazil na dvojmetrovú chodiacu kostru s raketometmi.
Revenant bol jediným dostupným démonom, za ktorého bolo možné počas beta testovania hrať. Paleta sa nepochybne pri plnej verzii rozšíri, a taktiež nepochybujem aj o tom, že pôjde o to najlepšie, čo DOOM v multiplayeri ponúkne. Možnosť zmeniť sa na niektorého z ikonických pekelníkov je výborným dodatkom, rovnako ako šanca oháňať sa mečom Luka Skywalkera v Battlefronte.
Vzhľadom na to, že ide o len o beta verziu, odpúšťam technické nedostatky. Niežeby ich bolo veľa, moje problémy sa dotýkali len deštruktívnej vertikálnej synchronizácie, ktorá mi zabila viac fps než ja hráčov, a otravných horizontálnych čiar (screen tearing, pozn. red.) na monitore. Na pretaktovanej GTX 780 bola ale snímková frekvencia uspokojivá: 60 fps v jemnej sínusoide.
„Peklo budete napĺňať nepriateľmi, ale sami ho nezažijete. A čo je DOOM, ak nie peklo?“
So záverečným hodnotením budem opatrný. Za prvé, je to preview, za druhé, je to preview beta verzie len určitej časti hry. Ak sa mám vyjadriť k tomu, čo mi Bethesda cez víkend ponúkla… nenadchlo ma to. Oveľa viac sa teším na kampaň a príbeh, ktorý, dúfam, bude mať hororový nádych tak ako jeho predchodca. A čo sa „mulťáku“ týka… viac máp, viac démonov, viac zbraní. A bude to fajn. Ale nič viac.